Profitul net al BRD Groupe Société Générale pe primele nouă luni ale anului a crescut cu 25% faţă de perioada similară a anului trecut, la 920,3 milioane lei, faţă de 738,1 milioane lei în primele nouă luni din 2020.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Profitul net al băncii s-a ridicat în acestă perioadă la 886,3 milioane lei, de la 718,6 milioane lei în primele nouă luni din 2020.

Venitul net bancar al Grupului BRD în perioada ianuarie-septembrie a fost mai mare cu 1,2%, de 2,335 miliarde lei, susţinut de volumele în creştere, ce au compensat impactul ratelor mai scăzute ale dobânzilor de piaţă.

Venitul net bancar al băncii a fost de 2,21 miliarde lei, faţă de 2,18 miliarde lei în perioada ianuarie-septembrie 2020.

"Indicatori solizi privind riscul de credit ce reflectă calitatea solidă a bazei de active şi activitatea de recuperare eficientă: nivel scăzut al ratei NPL, la 3,2% şi rată ridicată de acoperire a creditelor neperformante, 75,3% la finalul lunii septembrie 2021. Profitul net aferent primelor 9 luni, +25% faţă de perioada similară a anului trecut, de 920 milioane lei (faţă de 738 milioane lei în primele nouă luni din 2020) având în vedere activitatea comercială dinamică şi eliberarea netă de provizion", anunţă banca.

La 30 septembrie 2021, banca avea 525 unităţi în ţară, faţă de 584 la 31 decembrie 2020.

Numărul mediu de angajaţi activi ai grupului în cursul primelor nouă luni ale anului a fost de 6.675 (7.063 la 2020).

Banca anunţă totodată pentru această perioadă o participare activă în ceea ce priveşte programul IMM Invest, cu credite aprobate în valoare de peste 1 miliard de lei, pentru peste 1.000 de companii.

În primele 9 luni din 2021, venitul net bancar al Grupului BRD a atins 2,335 miliard lei, în creştere cu 1,2% în comparaţie cu perioada similară a anului trecut. Această dinamică pozitivă a fost determinată de creşterea solidă a veniturilor nete din comisioane, mai mari cu aproape 10% în dinamică anuală în primele 9 luni din 2021, pe fondul creşterii volumelor de tranzacţii ale clienţilor. Pe de altă parte, venitul net din dobânzi a rămas rezilient (-1,5% în dinamică anuală în primele 9 luni din 2021), efectul ratelor de dobânda de piaţă mai mici (media ratei de dobândă ROBOR la 3 luni, -90 puncte de bază an/an) fiind temperat de creşterea volumelor.

Cheltuielile operaţionale au totalizat 1,22 miliarde lei în primele 9 luni din 2021 în comparaţie cu 1,188 miliarde lei în primele 9 luni din 2020, în creştere cu 2,2% în dinamică anuală, excluzând contribuţia mai mare la Fondurile de Garantare şi Rezoluţie. Cheltuielile de personal au fost menţinute la acelaşi nivel cu anul trecut, efectul de volum (-374 angajaţi, echivalent normă întreagă, faţă de finalul lunii septembrie 2020) compensând impactul de preţ, pe fondul pieţei tensionate a muncii. Creşterea altor cheltuieli (+5% în dinamică anuală faţă de primele 9 luni din 2020) a fost legată în principal de investiţiile IT care susţin accelerarea vizibilă a planului de dezvoltare digitală al băncii.

"Economia României a înregistrat o revenire foarte dinamică în al doilea trimestru al anului 2021, pe fondul condiţiilor de afaceri şi de percepţie mai bune, punând bazele unei creşteri solide a PIB în 2021. Cu toate acestea, sunt prezente riscuri din reapariţia pandemiei şi din turbulenţele de pe piaţa energiei. Pe de altă parte, aprobarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în septembrie, de către Comisia Europeană poate fi una dintre marile şanse ale României de a-şi impulsiona creşterea, alături de alte programe naţionale de dezvoltare. În primele nouă luni ale anului 2021, într-un context macroeconomic în îmbunătăţire, dar încă volatil, activitatea noastră a accelerat. Producţia de credite acordate persoanelor fizice a fost excepţională, cu o creştere de aproape 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi peste +20% faţă de 2019. Creşterea solidă a activităţii de finanţare a companiilor (+19%) a fost alimentată de o creştere puternică atât pe segmentul IMM-urilor, cât şi pe cel al clienţilor companii mari. Am observat, de asemenea, o utilizare intensivă a gamei noastre extinse de soluţii de economisire, cu consolidarea în continuare a bazei noastre largi de depozite, creşterea cu două cifre a activelor in administrare, precum şi aproape o dublare a primelor brute subscrise pentru asigurările de viaţă cu componentă investiţională", spune François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.

Potrivit acestuia, produsul net bancar a crescut, impulsionat de veniturile din comisioane, în timp ce datorită activităţii comerciale foarte dinamice, venitul net din dobânzi a afişat o rezistenţă solidă la scăderea importantă a ratelor de piaţă.

"Efectele cumulate ale revenirii economice şi ale recuperărilor continue din portofoliul neperformant s-au tradus prin reluări nete ale costului riscului”, a declarat François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.

Soldul creditelor, inclusiv leasing, a continuat sa afişeze o performanţă solidă, crescând cu aproape 8% fata de septembrie 2020, pe baza unei activităţi de creditare dinamice pe toate liniile. Producţia de credite acordate persoanelor fizice a înregistrat o redresare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (+48% în dinamică anuală), marcând totodată o creştere semnificativă faţă de nivelul din 2019, în special în ceea ce priveşte creditele imobiliare (+40% în dinamică anuală). Creditarea companiilor prezintă o performanţă foarte robustă, +19% în dinamică anuală. Activitatea dinamică a IMM-urilor s-a tradus într-o creştere de +28% an pe an, beneficiind în special de o participare activă în cadrul programului IMM Invest, cu credite aprobate în valoare de peste 1 miliard de lei, pentru peste 1.000 de companii, din care 33% către sectorul agricol prin subprogramul AGRO IMM Invest.

Depozitele clienţilor au înregistrat un avans de +12% în dinamică anuală. Creşterea a fost determinată în principal de segmentul companiilor (+21% în dinamică anuală), atât pentru IMM-uri, cât şi pentru clienţii mari companii, înregistrându-se o creştere de două cifre. Înclinaţia crescută spre economisire declanşată de pandemia prelungită s-a stabilizat la un nivel similar ratei de creştere anuale din trimestrul precedent, conducând la constituiri de depozite de la persoane fizice mai mari cu +5,3% în dinamică anuală. Segmentul companiilor mici a continuat să contribuie, de asemenea, la avansul depozitelor, cu o creştere consistentă de 18,7% în dinamică anuală. În paralel, activitatea de administrare a activelor a înregistrat o creştere la 5,1 miliarde lei la finalul lunii septembrie 2021, în creştere cu +29% în dinamică anuală şi cu +21% faţă de septembrie 2019

BRD - Groupe Société Générale operează o reţea de 525 de unităţi. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,3 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de peste 31.000 POS şi aproape 1.400 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii septembrie 2021, de 66,6 miliarde lei.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 133.000 de angajaţi în 61 de ţări şi 30 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie: Retail banking în Franţa şi Retail banking internaţional, Asigurări şi Servicii financiare pentru companii  şi Global Banking şi Soluţii pentru Investitori.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.