Profitul brut al ING Bank România a scăzut în 2020 cu 37%, la 574 milioane lei, în timp ce veniturile totale au crescut cu 3%, la 2,1 miliarde lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

“2020 a fost un test de rezilienţă pentru noi şi pentru întreaga industrie bancară. Am amânat plata ratelor pentru 32.000 de clienţi vulnerabili şi am oferit măsuri personalizate de restructurare a datoriilor celor în dificultate. În cadrul programului IMM Invest, au fost primite 7.500 de cereri şi am aprobat împrumuturi în valoare de 1,3 miliarde de lei, în timp ce finanţarea sustenabilă continuă să fie o prioritate. Strategia noastră digitală a fost reafirmată de contextul pandemiei. Am început anul 2021 cu premise pozitive şi cu optimism, însă există incertitudine pe multiple planuri, ceea ce impune în continuare o conduită prudentă şi responsabilă”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank Romania.

Portofoliul de credite a crescut cu 3%, la 28,7 miliarde lei.

În ceea ce priveşte portofoliul de credite ING Ipotecar 7FIX, prin care adresează preferinţa clienţilor pentru predictibilitate cu şapte ani de rate fixe, de când s-a lansat, 43% dintre clienţii care au contractat un credit ipotecar au preferat 7FIX, iar 60% dintre aceştia au optat pentru un avans de peste 25% din valoarea împrumutului.

Cota de piaţă în segmentul clienţilor cu venituri recurente (minimum 700 de lei/lună) a ajuns la 17,4%. Aceştia beneficiază de zero comisioane de administrare, cost zero pentru transferuri către orice bancă din România, costuri zero pentru retragerea banilor de la orice bancomat din ţară.

În ceea ce priveşte clienţii Business Banking (persoane juridice cu o cifră de afaceri anuală de până la 500 de milioane de lei), platforma ING Business pentru companii a înregistrat o creştere de aproximativ 65% a autentificărilor, ajungând la un total de 2,7 milioane de conectări, din care 35% au fost realizate exclusiv prin intermediul dispozitivelor mobile. Numărul tranzacţiilor a crescut cu 84% faţă de nivelul anului 2019.

Aproximativ 1.200 de companii care îndeplineau criteriile de eligibilitate stabilite prin lege au beneficiat de amânarea ratelor. Pentru companiile care nu au fost eligibile în cadrul programului, ING a propus propriile soluţii de restructurare a datoriilor.   

În 2020, investiţiile ING România în comunitate s-au ridicat la peste şapte milioane de lei.

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.  

Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor. ING Bank România are peste 1,6 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri şi Mid-Corporate şi Wholesale Banking. 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.