Noile modificări fiscale anunţate de Guvern vor avea efecte în lanţ asupra întregului ecosistem de furnizori Leoni România, format din circa 1.000 de IMM-uri, vor duce la creşteri de preţuri şi se vor dovedi de o gravitate mai mare faţă de cea anticipată acum, a transmis, la Maratonul Afacerilor Germane în România, organizat de PROFIT NEWS TV, Andrada Verdeş, Country Manager Leoni Wiring Systems România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

“Efectele sunt mult mai grave decât ce putem noi înţelege acum. (...) Nu mai avem niciun fel de predictibilitate, un element foarte important. Până la urmă, cine generează veniturile bugetare? Societăţile (companiile, n.r.). Prin urmare, societăţile şi cum le gestionăm ar trebui să fie foarte importante, pentru a putea genera aceste venituri”, a spus Verdeş, care conduce activitatea locală a Leoni, unul dintre cei mai importanţi producători de sisteme de cablaj şi componente pentru industria auto, cu 12.000 de angajaţi în România.

Ea a explicat că Leoni, ca mai toate companiile mari, are reguli fixe care o ajută să-şi păstreze competitivitatea în piaţă şi raportul calitate – preţ pentru care este aleasă de clienţi, aşa încât preţul este foarte important şi reprezintă un element bine definit, dar schimbarea regulilor în timpul jocului denaturează semnificativ raportul menţionat.  

“Toate sistemele (de calcul al preţului, n.r.) au fost date peste cap, atât pentru noi, cât şi pentru cei din lanţul de valoare, înainte de noi şi după noi. (...) Va fi afectat tot ecosistemul Leoni, care conţine acum peste 1.000 de furnizori, IMM-uri româneşti, şi va duce mai mult ca sigur la o creştere a preţului”, spune Verdeş.

Pentru că nu toţi furnizorii se vor putea replia imediat, astfel încât să limiteze efectele la o pierdere temporară de profitabilitate, în 2024, unii vor dispărea, antrenând astfel noi efecte negative, inclusiv pentru Leoni, care a investit în respectivii furnizori. Alături de predictibilitatea mediului de afaceri, Verdeş a menţionat la capitolul provocări şi forţa de muncă, în condiţiile în care găsirea angajaţilor potriviţi “este o luptă continuă şi ne pune imaginaţia la contribuţie”.

Leoni România a depăşit toate crizele ultimilor ani fără să-şi oprească activitatea, a mai spus Verdeş.

După începerea războiului din Ucraina, fabricile din România au preluat o parte din comenzile unităţilor Leoni de pe piaţa vecină, iar aproape 200 de angajate din Ucraina au fost ajutate să vină să lucreze pentru compania germană în România.

Leoni, unul dintre cei mai importanţi producători de sisteme de cablaj şi componente pentru industria auto, având operaţiuni în 28 de ţări şi peste 95.000 de angajaţi, preluat recent de miliardarul austriac Stefan Pierer, a deschis în această vară a zecea fabrică din România. Leoni Wiring Systems România a investit peste 17,5 de milioane de euro într-o nouă facilitate pentru producerea de sisteme de cablaje auto. În această fabrică vor fi create până la 1.200 de noi locuri de muncă. Mai mult de 10% din forţa de muncă totală a grupului se află în România, ţară în care Leoni şi-a început activitatea în 1999.  Leoni deţine o puternică acoperire regională, cu 10 fabrici în şase judeţe - Arad, Argeş, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Gorj şi Mureş - cu un spaţiu de producţie de 180.000 metri pătraţi.

În anul 2022, cifra de afaceri consolidată a celor trei entităţi juridice LEONI - LEONI Arad, LEONI Piteşti, LEONI Bistriţa - este de 640 milioane de euro. Grupul Leoni este prezent în România din 1999, având aproape 12.000 de angajaţi (mai mult de 10% din forţa de muncă globală a grupului), trei fabrici principale (în Arad, Bistriţa şi Piteşti) şi alţi câţiva sateliţi de producţie. În primăvară, Leoni a anunţat că a ajuns la un acord cu creditorii, deţinătorii de obligaţiuni şi cu Stefan Pierer, în calitate de investitor strategic, asupra unui concept de restructurare financiară, în vederea reducerii datoriilor şi asigurării de noi lichidităţi.
 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.