Producătorul de medicamente Biofarm anunţă o creştere agregată a EBITDA de 15% în perioada 2017-2020, iar lichidităţile companiei au crescut gradual de la 37 milioane lei în 2017, la 121 milioane lei în primul semestru din 2021. În prezent, Biofarm exportă în ţări precum Azerbaijan, Rusia, Georgia, Kurdistan/ Iraq, Kyrgyzstan, Malta, Republica Moldova, Ungaria şi Ucraina şi se află în proces de negociere cu mai multe state din zona Europei de Sud Est, Asia Centrală şi de Sud Est, Africa şi zona Arabă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Biofarm (simbol bursier BIO), producător de medicamente din România, a înregistrat în perioada 2017 – 2020 o creştere agregată de 8% din punct de vedere al cifrei de afaceri şi de 15% în termeni de profit, reuşind astfel să îşi consolideze poziţia în topul celor mai importanţi jucători, în ciuda pandemiei de COVID 19 şi a condiţiilor pieţei farmaceutice locale. Biofarm a înregistrat o creştere agregată a EBITDA de 15% în perioada 2017-2020, iar lichidităţile companiei au crescut gradual de la 37 milioane lei în 2017, la 121 milioane lei în primul semestru din 2021, în condiţiile în care au fost plătite dividende în valoare de aproximativ 75 milioane lei", anunţă compania.

Veniturile nete din vânzări realizate în primul semestru al anului 2021 au fost de peste 117 milioane lei, în creştere cu 14% faţă de primul semestru al anului 2020.

“În ultimii patru ani, piaţa farmaceutică românească a fost într-o continuă schimbare, iar pentru a ne menţine trendul de creştere am înţeles că, în acest context, contribuţia noastră cheie este de a dezvolta relaţii win-win de lungă durată, cu toţi partenerii din cadrul lanţului de distribuţie şi strategii câştigătoare pe brandurile Biofarm. Totodată, în această perioadă, Biofarm a trecut printr-un amplu proces de revitalizare a imaginii de brand, atât la nivel corporate, cât şi pentru brandurile strategice din portofoliu, întâmpinând astfel aşteptările consumatorilor din categoria Consumer Healthcare din România, care devin tot mai sofisticaţi şi mai atenţi la produsele pe care le aleg”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Biofarm este unul dintre cei mai mari jucători din industria farmaceutică locală, în categoria Consumer Healthcare (CHC) aflându-se, după primele 6 luni, pe locul 3 în termeni de valoare, în timp ce din perspectivă volumică ocupă locul 2, cu 9,8 milioane de unităţi vândute către consumatorul final.

În prezent, portofoliul Biofarm acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos, multivitamine), cu peste 20 de branduri reprezentative şi este lider de piaţă volumic în categoriile de referinţă a şapte dintre brandurile sale: Bixtonim, Carmol, Colebil, Triferment, Sennalax, Nervocalmin şi Cavit Junior.

În contextul aniversării a 100 de ani, Biofarm şi-a setat ca obiectiv consolidarea poziţiei în piaţa farmaceutică din România şi în pieţele externe prin dezvoltarea unui portofoliu competitiv, bazat pe nevoile reale ale pieţei.

"În prezent, Biofarm exportă în ţări precum Azerbaijan, Rusia, Georgia, Kurdistan/ Iraq, Kyrgyzstan, Malta, Republica Moldova, Ungaria şi Ucraina. Compania se află în proces de negociere cu mai multe state din zona Europei de Sud Est, Asia Centrală şi de Sud Est, Africa şi zona Arabă. Pe termen lung, compania Biofarm îşi propune să lărgească portofoliul curent prin dezvoltarea şi fabricarea la standarde înalte de calitate a unor noi produse (medicamente şi suplimente alimentare), achiziţia de licenţe de la alţi producători sau prin încheierea unor contracte de fabricaţie", a informat compania.

Biofarm este unul dintre primii producători români de medicamente şi suplimente alimentare şi a ajuns unul dintre primii 10 producători existenţi pe piaţa farmaceutică din Romania. Compania are un portofoliu de produse care acoperă 65 de arii terapeutice.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.