Producătorul chinez CATL va pregăti până la 4.000 de angajaţi pentru operarea fabricii de baterii pe care o construieşte în Spania, au anunţat directorii companiei în cadrul ceremoniei de deschidere a şantierului pentru joint-venture-ul cu Stellantis, transmite Reuters.
Proiectul, evaluat la 4,1 miliarde de euro, cea mai mare investiţie chineză realizată vreodată în Spania şi susţinut de 300 de milioane de euro din fonduri europene, subliniază dependenţa Europei de tehnologia chineză în domeniul bateriilor, chiar dacă Bruxellesul pregăteşte reguli comerciale mai stricte.
Reprezentanţii CATL au transmis că firma este pregătită să împărtăşească expertiză tehnică pentru a sprijini tranziţia energetică europeană.
”Producţia de baterii implică tehnologii avansate şi know-how acumulat de-a lungul anilor. Scopul nostru este să facem această tehnologie accesibilă tuturor”, a spus directorul pentru afaceri externe al CATL.
Spania, al doilea cel mai mare producător auto din Europa, îşi consolidează poziţia de hub pentru baterii datorită costurilor mai mici cu forţa de muncă şi preţurilor industriale la energie cu aproximativ 20% sub media UE. Alte trei fabrici sunt planificate în ţară, dezvoltate de Envision AESC, PowerCo (Volkswagen) şi InoBat.
Totuşi, reprezentanţii industriei auto din Aragon recunosc că Spania nu are experienţă tehnică în producţia de baterii.
”Nu cunoaştem această tehnologie, nu am fabricat niciodată astfel de componente. Ei sunt cu ani înaintea noastră. Tot ce putem face este să observăm şi să învăţăm”, a spus David Romeral, directorul CAAR Aragon.
La ceremonie, ministrul spaniol al Industriei, Jordi Hereu, a subliniat că transferul de tehnologie este esenţial pentru proiect: ”Trebuie să învăţăm de la cei care ştiu. Spania este deschisă colaborării cu toate ţările lumii, în special cu China.”
Fabrica din Figueruelas, localitate cu doar 1.300 de locuitori, ar urma să înceapă producţia la finalul lui 2026 şi va furniza baterii uzinelor Stellantis, inclusiv celei aflate chiar lângă noul amplasament.
Conducerea joint-venture-ului a spus că este dispusă să angajeze localnici şi să colaboreze cu universităţi pentru pregătirea personalului spaniol, inclusiv prin stagii în China. Pe termen lung, ponderea angajaţilor chinezi ar urma să scadă sub 10%.
”Iniţial era tehnologie germană, acum este chineză, ce diferenţă face? În Spania, mereu am adus forţă de muncă”, a spus Roque Ordovás Mangirón, manager Stellantis.
”Pe măsură ce fabrica îşi măreşte capacitatea, vor fi mai multe locuri de muncă pentru muncitorii spanioli”, a adăugat Jose Juan Arceiz, secretar general al sindicatului UGT.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.







