Preşedintele şi directorul general al Toyota Motor Corporation, Akio Toyoda, va renunţa la funcţii pe 1 aprilie şi va fi înlocuit de actualul director de brand Koji Sato, a anunţat joi producătorul auto japonez, citat de CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Sato, în vârstă de 53 de ani, conduce divizia Toyota Lexis şi compania de curse GAZOO din 2020.

Toyoda va deveni noul preşedinte al consiliului de administraţie, în timp ce actualul preşedinte Takeshi Uchiyamada va continua ca membru al consiliului.

Akio Toyoda, în vârstă de 66 de ani, este nepotul fondatorului producătorului de automobile şi a ocupat funcţia de director general din iunie 2009.

”M-am gândit că cea mai bună modalitate de a continua transformarea Toyota ar fi să devin preşedinte în sprijinul unui nou preşedinte, iar acest lucru a condus la decizia de astăzi. Preşedintele Uchiyamada m-a susţinut de mult timp în toate modurile imaginabile”, a spus Toyoda într-o transmisie web tradusă.

”În retrospectivă, aceşti 13 ani au fost o perioadă de luptă pentru a supravieţui o zi după alta, iar acesta este sentimentul meu sincer”, a adăugat el.

”Actuala schimbare structurală a Toyota a fost declanşată de demisia mea” a spus Toyoda, subliniind că a luat în considerare momentul retragerii sale ”de ceva timp. S-au pus bazele pentru transmiterea

Sato a spus că ”Maşinile vor evolua, în viitor, în conceptul de mobilitate în sine. În acest context, sper să păstrez valoarea esenţială a maşinii şi să propun noi forme de mobilitate”, adăugând că aceasta reprezintă misiunea noii echipe de conducere.

Acţiunile Toyota cotate la Tokyo au încheiat sesiunea bursieră de joi în declin cu 0,63%, înainte de anunţ.

Pionier al maşinilor ecologice în 1997, odată cu introducerea hibridului său Prius, Toyota a respins din ce în ce mai mult criticile legate de ritmul în care a urmărit să treacă la vehiculele complet electrice, ăncercând să ajungă din urmă nou-veniţi precum Tesla.

În decembrie 2021, Toyota a anunţat intenţia de a produce 30 de modele EV până în 2030. Un an mai târziu, în decembrie 2022, a declarat că un consorţiu conduce finanţare garantată pentru a dezvolta o camionetă cu pile de combustie cu hidrogen în Regatul Unit.

Sato a recunoscut joi că Toyota trebuie să-şi continue eforturile ecologice: ”Securitatea energetică, de exemplu, este o mare provocare la care trebuie să o facă faţă întreaga planetă. Şi, de asemenea, efortul către neutralitatea carbonului va fi un exemplu pentru ceea ce trebuie să lucrăm.”

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.