Pokemon Go, jocul pentru dispozitive mobile care a urcat în timp record în topul aplicaţiilor magazinelor Apple şi Android, pare să concureze companiile online care ajută la creşterea numărului de clienţi în spaţiile comerciale şi ar putea deveni un instrument de marketing pentru brandurile importante, potrivit unor analişti citaţi de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Jocul de realitate augmentată al Nintendo, în care utilizatorii caută în viaţa reală personaje de desene animate pe ecranele smartphone-urilor, are peste 65 de milioane de utilizatori în Statele Unite, la doar şapte zile de la lansare.

Astfel, numărul de utilizatori ai Pokemon Go a devenit mai mare decât cei ai Twitter, iar jocul ajută deja restaurantele, cafenelele şi micii retaileri, să atragă noi clienţi.

L'inizio Pizza Bar din Long Island, New York, a înregistrat o creştere de 75% a vânzărilor în timpul weekend-ului trecut, prin activarea unei funcţii care atrage în magazin personaje virtuale Pokemon, tentând în acest fel jucătorii aflaţi în apropiere.

Directorul magazinului a cheltuit 10 dolari pentru a avea 12 personaje Pokemon la restaurant, a relatat New York Post.

Acest efect instantaneu este un posibil risc pentru Groupon, LivingSocial, Foursquare şi alte companii relativ noi care au revoluţionat marketingul online pentru firme mici, în ultimii câţiva ani.

Popularitatea instantanee a Pokemon Go pare să fie rezultatul nostalgiei pentru franciza veche de 20 de ani a desenelor animat şi al dorinţei jucătorilor de a câştiga kudo în timpul jocului, pentru a captura cât mai multe personaje.

”Oamenii născuţi în anii 1980 şi 1990 au crescut cu ele. Sunt abordabile, de aceea numărul utilizatorilor a crescut de la zero la milioane în câteva zile. Văd McDonald's, Home Depot, branduri naţionale în această cultură”, a explicat Jeremiah Rosen, director general la agenţia de publicitate Reason2Be  din New York City.

Popularitatea Pokemon Go pune în pericol companii precum Foursquare, care prin intermediul serviciului Swarm oferă cupoane şi premii clienţilor care se înregistrează la evenimente, şi site-uri de comerţ electric cum sunt Groupon şi LivingSocial, folosite de multe companii ca vehicule pentru vânzări cu discount.

Reprezentanţii Groupon şi LivingSocial nu au fost disponibili pentru comentarii, iar cei ai Foursquare au spus că este prematur de evaluat impactul avut de Pokemon GO.

Experţi în marketing au afirmat însă că micile afaceri ar putea recurge tot mai mult la Pokemon GO şi să redirecţioneze o mare din cheltuielile de marketing, datorită bazei mari de utilizatori ai  jocului.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.