Capitalizarea de piaţă a Nintendo a crescut în două zile cu 7,5 miliarde de dolari, investitorii recompensând succesul Pokemon Go, prima incursiune a companiei japoneze pe segmentul jocurilor destinate dispozitivelor mobile, relaterază Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Jocul, care combină franciza veche de 20 de ani cu realitatea augmentată, permite jucătorilor să se plimbe în vecinătăţi cunoscute în viaţa reală căutând în acelaşi timp personaje din jocul Pokemon, pe ecranele smartphone-urilor.

În Statele Unite, până pe 8 iulie, la două zile după lansare, jocul era deja instalat pe mai mult de 5% din dispozitivele cu sistemul de operare Android, potrivit firmei de analiză SimilarWeb.

Totodată, rata zilnică a utilizatorilor activi este aproape egală cu cea a reţelei de socializare Twitter. Jocul este utilizat în medie 43 de minute pe zi, mult decât WhatsApp sau Instagram.

Între timp, acţiunile Nintendo au crescut luni cu 25%, la cel mai ridicat nivel atins din noiembrie.

De la închiderea tranzacţiilor de joi, titlurile Nintendo au urcat cu 36%.

Jocul a fost lansat deocamdată în Statele Unite, Australia şi Noua Zeelandă, urmând şi alte ţări, inclusiv Japonia, una dintre cele mai mari pieţe pentru jocuri din lume.

Pokemon ar putea să nu contribuie imediat la rezultatele financiare ale Nintendo, având în vedere că este un joc gratuit, creat de Pokemon Company împreună cu Niantic, companie desprinsă din Google anul trecut.

Nintendo deţine o treime din Pokemon Company, iar ambele au participaţii la Niantic, a căror mărime nu a fost dezvăluită.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.