Retailerii români devin jucători pe piaţa internaţională, adopţie crescută în metode alternative de livrare, arată datele MerchantPro, platformă de soluţii SaaS pentru eCommerce, care înregistrează o creştere cu 50% a numărului comenzilor faţă de perioada pre-pandemie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"La un an de la înregistrarea oficială a primului caz de Covid-19 în România, comerţul online este într-o creştere continuă şi susţinută. Datele MerchantPro, platformă de soluţii SaaS pentru eCommerce, pe care funcţionează peste 1.500 magazine online locale, indică o creştere cu 50% a numărului comenzilor faţă de perioada pre-pandemie. Pentru 2021, tendinţele merg către maturizarea pieţei, optimizarea şi diversificarea serviciilor de plată şi livrare, precum şi către extinderea pe piaţa internaţională pentru mulţi retailerii locali care şi-au consolidat poziţia la nivel naţional", spun reprezentanţii platformei.

Anul pandemiei a accelerat dezvoltarea online-lui cu mult peste aşteptări şi previziuni, astfel încât cifrele la nivel de piaţă au înregistat record după record.

La nivelul comenzilor, perioada 25 februarie 2020- 24 februarie 2021 a adus o creştere de 50% în numărul acestora şi de 60% ca valoare faţă de perioada precedentă. Dinamica pozitivă se menţine şi anul acesta, însă creşterile sunt mai temperate, ca urmare a unui proces de maturizare a pieţei şi de consolidare a jucătorilor care au făcut rapid trecerea din offline către online, adaugă ei.

"Adopţia online-ului va continua mai ales în rândul retailerilor locali. În acelaşi timp, jucătorii internaţionali văd România ca o piaţă tot mai atractivă, deci vom vedea nume noi. Odată cu reluarea muncii la birou şi sezonul cald, unul dintre domeniile în care anticipăm o creştere semnificativă este retailul de fashion, unde în 2020 dinamica nu a fost la fel de accelerată ca pe alte verticale", a precizat Arthur Rădulescu, CEO Merchant Pro.

Printre tendinţele care se remarcă în 2021, la un an de la declanşarea crizei pandemice, se numără diversificarea metodelor de plată şi de livrare. Astfel, continuând trendul pozitiv al plăţilor cu cardul, se preconizează implementarea unor metode inovatoare pe zona de plăţi, cum ar fi soluţii de open banking, dar şi intrarea unor noi jucători internaţionali pe piaţa locală a plăţilor online.

De asemenea, comercianţii vor încerca să-şi câştige o poziţie cât mai avantajoasă în piaţă şi prin oferirea de soluţii alternative pentru livrare.

"Este un an al consolidării prezenţei pe piaţă, iar diferenţa o vor face experienţa utilizatorului pe site, dar şi oferirea de soluţii adaptate pentru orice situaţie în ceea ce priveşte plata şi livrarea. Vom vedea un număr tot mai mare de lockere şi puncte fixe de livrare, precum şi implementarea unor metode de livrare ultrarapide, în aceeaşi zi, pentru a face faţă presiunii puse de digitalizarea accelerată şi concurenţa tot mai mare între retaileri", a mai precizat Arthur Rădulescu.

Odată cu creşterea la nivel de piaţă şi dinamica încurajatoare, retailerii au dovedit o mai mare receptivitate la schimbare, fiind deschişi să implementeze soluţii care să asigure optimizarea proceselor şi care să le ofere un avantaj în faţa competiţiei. Mai mult, aceste noi facilităţi şi funcţionalităţi implementate pe fondul dinamicii din online au făcut ca unii retaileri români să devină jucători la nivel internaţional.

"Se conturează o tendinţă de estompare a graniţelor prin intermediul online-ului. Avem clienţi ai Merchant Pro alături de care am demarat deja extinderea pe pieţe externe, mai ales către estul Europei. Am dezvoltat o serie amplă de funcţionalităţi axate pe localizare şi sincronizare între magazinele dedicate fiecărei pieţe în parte, astfel încât accesarea altor pieţe să fie facilă din punct de vedere tehnic. Pasul către extindere presupune astfel doar securizarea unor parteneriate pe zona logistică, lucru care devine din ce in ce mai facil", a încheiat Arthur Rădulescu.

Pentru 2021, Merchant Pro are în vedere dezvoltarea mai multor funcţionalităţi strategice, care vor permite magazinelor din platformă să se dezvolte rapid. De asemenea, MerchantPro continuă dezvoltarea în direcţia integrării cu marketplace-uri locale şi internaţionale, precum şi cu alte sisteme suport, pentru a oferi retailerilor opţiuni pentru implementarea unor strategii multi-channel de amploare.

În 2020, platforma Merchant Pro a generat venituri de 625.000 euro, în creştere cu 25% faţă de 2019. Numărul de magazine online care folosesc platforma MerchantPro a crescut cu 40% anul trecut, portofoliul companiei ajungând în total la peste 1.500 de retaileri online activi. 

Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online i-au utilizat funcţionalităţile în cei peste 10 ani de prezenţă pe piaţă.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi competitive de ecommerce, servicii profesioniste de suport şi soluţii personalizate, adaptate necesităţilor specific de dezvoltare.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.