Sphera Franchise Group, care operează restaurantele KFC (în România, Italia şi Moldova) şi Pizza Hut şi Taco Bell (în România), a raportat în primul semestru un profit net de 5,2 milioane lei, de la pierderi de 22,36 milioane lei în perioada similară a anului trecut. De asemenea, zece noi restaurante Pizza Hut se vor deschide în România până în 2023.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Astfel, trei noi restaurante Pizza Hut sunt deschise în acest an, alte trei anul viitor şi patru restaurante noi Pizza Hut în 2023.

La 30 iunie 2021, Sphera opera 161 de restaurante, dintre care, 140 cu sediul în România (88 KFC, 21 Pizza Hut, 17 Pizza Hut Delivery şi 12 restaurante Taco Bell, 1 restaurant sub brandul Paul şi 1 sub franciză PHD), 19 restaurante KFC în Italia şi 2 în Moldova.

Vânzările în restaurante au crescut cu 46% în primele şase luni, la 444,5 milioane lei, de la 304,58 milioane lei în prima parte a anului ttrecut.

”Sphera Franchise Group raportează vânzări de 444,5 milioane lei pentru primul semestru al anului, reprezentând o creştere de 46% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările consolidate ale grupului în al doilea trimestru au înregistrat o creştere de 119%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, atingând 233,1 milioane lei, fiind cel mai bun trimestru din istoria companiei. Astfel, Sphera Franchise Group a încheiat primele şase luni cu EBITDA normalizată de 30,7 milioane lei în creştere cu 1,867% şi un profit net de 5,2 milioane lei, cu 123% peste nivelul din primul semestru al anului trecut”, anunţă grupul.

KFC România şi KFC Moldova au încheiat primul semestru cu EBITDA de 38,4 milioane lei, respectiv 0,8 milioane şi un profit net de 26,8 milioane lei, respectiv 0,5 milioane lei. Restaurantele Taco Bell România au înregistrat un profit de exploatare de 0,4 milioane lei în prima jumătatea a anului, însă cheltuielile generale şi administrative precum şi costurile financiare au dus la o pierdere netă de 1,8 milioane lei.

Performanţa KFC Italia a continuat să fie afectată de evoluţia pandemiei de COVID-19 şi de restricţiile impuse de autorităţile italiene. Astfel, deşi în trimestrul 2 vânzările au crescut cu 115% comparativ cu al doilea trimestru din 2020, la finalul primei jumătăţi a anului, KFC Italia a înregistrat o pierdere netă de 13,5 milioane lei.

Pizza Hut România a continuat să-şi îmbunătăţească performanţele, înregistrând o altă perioadă de creştere de la trimestru la trimestru, însă a încheiat primele şase luni cu o pierdere de 5,6 milioane lei. În ceea ce priveşte planul de dezvoltare al Pizza Hut România, în urma negocierilor cu francizorul Yum!, pe piaţa locală vor fi lansate două noi concepte de restaurante, respectiv fast-casual delivery şi express. De asemenea, în următorii trei ani, vor fi inaugurate 10 restaurante, după cum urmează: trei unităţi în 2021, trei în 2022 şi patru în 2023.

“După o perioadă de instabilitate cauzată de pandemia de Covid-19, care a afectat puternic industria HoReCa, anul acesta vedem primele semne de stabilitate şi revenire. Rezultatele excelente înregistrate în trimestrul doi ne oferă încredere şi optimism în continuarea investiţiilor şi în dezvoltarea reţelei noastre de restaurante. În acest context, anunţăm lansarea unor noi tipuri de restaurante Pizza Hut pe piaţa locală: fast-casual delivery şi express. Spre deosebire de restaurantele clasice Pizza Hut, conceptul fast-casual delivery oferă clienţilor posibilitatea de a comanda la casă, în restaurant şi de a mânca tot acolo, la masă sau în altă parte în afara locaţiei, în funcţie de preferinţă. Este un concept care se adresează clienţilor care nu au timp pentru ceremonia formală a unui restaurant, care preferă comoditatea şi viteza de a se putea bucura oriunde de mâncarea preferată”, a declarat Călin Ionescu, directorul general al Sphera.

În trimestrul 2, livrările prin intermediul serviciilor proprii de livrare ale Sphera, dar şi prin intermediul platformelor de comenzi online - Glovo, Food Panda, Takeaway sau Tazz - au reprezentat peste 29% din totalul vânzărilor, adică 68,3 milioane lei. Faţă de trimestrul 1 ponderea comenzilor de livrare a scăzut cu 2 puncte procentuale, ca urmare a relaxării restricţiilor.

“Trimestrul doi din 2021 a adus vânzări record pentru noi, dar în ciuda creşterii cifrei de afaceri am ţinut evidenţa cheltuielilor cu restaurantele şi administrative, care au crescut într-un ritm mai lent. Evoluţia până în acest moment este în conformitate cu aşteptările noastre, şi, de aceea, ne menţinem obiectivele în ceea ce priveşte cifra de afaceri şi profitul pentru acest an. În ciuda anului 2020 foarte dificil, suntem mulţumiţi de recuperarea accelerată a business-ului, precum şi de performanţa Sphera la Bursa de Valori Bucureşti”, a adăugat Valentin Budeş, directorul financiar al Sphera.

La 19 august 2021, Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor Sphera a aprobat distribuirea dividendelor în valoare totală de 35 milioane lei, din profitul nedistribuit din 2019 şi 2020. Dividendul brut pe acţiune este de 0,9021 lei. Data ex-dividendului este 16 septembrie, data plăţii fiind 30 septembrie 2021.

În primul semestru al acestui an, Sphera a inaugurat 4 restaurante: 2 restaurante KFC în România, la Brăila (de tip Drive Thru) şi Sfântu Gheorghe, 1 restaurant în Italia – primul Drive Thru din afara ţării în Pomezia, regiunea Lazio şi un restaurant Taco Bell în Iaşi.

La 30 iunie 2021, Sphera opera 161 de restaurante cu 8 mai multe comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, dintre care 140 în România, 19 în Italia şi 2 în Republica Moldova. La aceeaşi dată, Sphera avea 4.392 de angajaţi dintre care 4.058 în România, 253 în Italia şi 81 în Republica Moldova.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.