Piaţa globală a ”cărnii” pe bază de plante a fost estimată la 12,1 miliarde de dolari în 2019 şi este preconizat că va ajunge la 27,9 miliarde de dolari până în 2025, cu o rată anuală de creştere de 15%, a anunţat vineri producătorul de mâncare vegetariană Salconserv Food, care estimează o creştere de până la 12,2 milioane de lei în 2020.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Piaţa globală a cărnii pe bază de plante a fost estimată la 12,1 miliarde de dolari în 2019 şi este preconizat că va ajunge la 27,9 miliarde de dolari până în 2025, cu o rată anuală de creştere de 15% (Euromonitor 2019). Good Food Institute a comunicat că vânzările de alimente din carne bazate pe plante au crescut în SUA cu 38% între 2017 şi 2019, iar o cercetare de piaţă recentă a Nielsen a indicat o creştere cu 279,8% în timpul pandemiei de coronavirus. Şi în Marea Britanie s-a constatat că aproape opt milioane de oameni au consumat mai multe alimente vegane de la începutul pandemiei”, arată un comunicat al companiei.

Durabilitatea produselor pe bază de plante şi preocupările legate de impactul negativ al cărnii asupra sănătăţii determină interesul consumatorilor şi modificări ale obiceiurilor de consum. Pe plan mondial, piaţa alimentară bazată pe plante este de aşteptat să ajungă la 120 de miliarde de dolari până în 2025, potrivit companiei globale de consultanţă AT Kearney.

Producătorul de mâncare vegetariană Salconserv Food, deţinută de oamenii de afaceri Raul Ciurtin şi Eberhart Răducanu, a anunţat vineri că a investit trei milioane de euro în brandul Verdino, în ultimul an şi jumătate. Verdino conţine o gamă cu peste 30 de produse, toate pe bază de proteină de mazăre, care substituie carnea.

Compania Salconserv Food a început producţia la sfârşitul anului 2018, încheind 2019 cu o cifră de afaceri de 8,3 milioane de lei şi 80 de angajaţi şi estimează o creştere de până la 12,2 milioane de lei în 2020.

Produsele Verdino – printre care burgeri, mici, carne tocată, cârnaciori, dar şi brânzeturi - nu conţin carne sau lapte, sunt bogate în fibre şi proteine şi sunt fără lactoză, soia şi organisme modificate genetic.

“Verdino este fundaţia pentru o categorie complet nouă de produse şi suntem mândri că putem spune că mâncarea viitorului se produce şi în România. Am început anul acesta primele exporturi cu produsele plant-based Verdino. Am semnat primele contracte de distribuţie pentru câteva ţări din Europa, un contract de distribuţie pentru SUA şi suntem în negocieri cu mai mulţi potenţiali distribuitori pentru produsele noastre şi în alte ţări din Europa, dar şi din Canada şi China”, a declarant Eberhart Răducanu, CEO Salconserv Food.

”Alimentele pe bază de plante devin din ce în ce mai căutate datorită cererii în creştere a consumatorilor pentru produse care să îndeplinească criterii de sustenabilitate. De aceea, producătorii se orientează către astfel de alimente la nivel mondial şi folosesc tehnologii performante, inovând pentru a obţine alimente similare ca gust cu cele pe bază de carne. Mazărea este considerată proteina viitorului pentru că în producţia unui kilogram de mazăre se consumă cu 87% mai puţină apă şi se emite cu 90% mai puţin CO2 decât în producţia unui kilogram de carne”, mai arată compania.

Verdino este brand românesc, produs la Mediaş de compania Salconserv Food şi reprezintă viitorul, fiind o mâncare cu impact zero asupra planetei. Verdino vine ca alternativă vegetală la produsele cu carne folosind proteina de mazăre. Gama de produse Verdino include burgeri, mici, carne tocată, parizer, cârnăciori, salam, crenvurşti, brânzeturi din ulei de cocos şi specialităţi precum Mortadella cu fistic ori Bacon.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.