Peste 75% dintre români consideră că au un nivel de trai mediu sau peste medie şi venituri suficiente pentru un trai decent, care le permite inclusiv să cumpere bunuri mai scumpe, chiar dacă fac uneori sacrificii în alte domenii, arată un studiu efectuat de compania de împrumuturi la domiciliu Provident Financial România, care mai arată că 31,5% dintre români spun că nu reuşesc să facă economii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit cercetării, clasa de mijloc a crescut anul acesta cu 16,5 puncte procentuale, comparativ cu anul 2013, când compania a făcut un studiu similar.

În acelaşi timp, ponderea românilor care se consideră săraci, neavând venituri suficiente pentru cheltuielile esenţiale, a scăzut de la 13,8% în 2013 la 5,6% anul acesta, relevă studiul efectuat de către compania de cercetare Novel Research, la solicitarea Provident Financial România, în perioada 4-14 noiembrie, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1.003 respondenţi.

Nivelul mai bun de trai se datorează evoluţiei economice din România în ultimii trei ani, dar şi a atenţiei sporite pe care românii o acordă cheltuielilor zilnice. Astfel, 77% din respondenţi spun că sunt atenţi la bugetului personal, iar 13% ţin o evidenţă scrisă a veniturilor şi cheltuielilor.

Studiul mai arată că tot mai puţini români spun că rămân fără bani de la un salariu la altul, 23,4% din respondenţi nereuşind aproape niciodată să cheltuiască mai puţin decât câştigă, comparativ cu 29,9% în 2013.

Peste 34% din respondenţi economisesc pentru viitor sau pentru diverse investiţii, nivel similar celui din 2013, în timp ce ponderea celor care economisesc atunci când au în plan să investească s-a dublat în ultimii trei ani până la 32,2% şi doar 31,5% din români spun că nu reuşesc să facă economii faţă de 47,1% în 2013.

Investiţiile în imobiliare sunt în continuare considerate ca fiind printre cele mai avantajoase de către 46,7% dintre respondenţi, similar nivelului din 2013, urmate de investiţiile în propria afacere (41,6%) şi de cele în aur sau argint (36,2%, în scădere faţă de 50,7% în urmă cu trei ani).

Când vine vorba despre produsele financiare utilizate de români, se observă o scădere a interesului pentru carduri de credit (43,7% în 2013 faţă de 40,8% în 2016) sau pentru creditele de nevoi personale (47% în 2013 faţă de 40,2% în 2016).

Pe de altă parte, a crescut numărul românilor care deţin un cont bancar (69,9%) şi un card de debit (57,6%), în timp ce o creştere semnificativă, de aproximativ 52%, au înregistrat produsele de asigurare de viaţă sau de locuinţă.

"Chiar dacă nivelul de cunoştinţe în ceea ce priveşte produsele financiare creşte în fiecare an, România se află în continuare sub media europeană la capitolul educaţie financiară. Tot mai mulţi români sunt interesaţi de cum pot cheltui responsabil, economisire sau cum îşi pot investi banii într-un mod profitabil. Tocmai de aceea, unul dintre obiectivele noastre este să continuăm să investim în programe de educaţie financiară", a declarat directorul general al Provident Financial România, Viktor Boczán.

Aproape 75% din români susţin că se informează şi compară ofertele disponibile pe piaţă atunci când au în plan să acceseze un nou produs financiar.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.