Apple, Amazon.com, Ford Motor şi Starbucks se numără printre cele peste 100 de companii care s-au unit, publicând o scrisoare, pentru a se opune restricţionării procesului de votare de către autorităţile unor state americane, despre care activiştii afirmă că vizează pe nedrept afro-americanii şi alte minorităţi rasiale, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Cu toţii ar trebui să simţim responsabilitatea de a apăra dreptul la vot şi de a ne opune oricărei legislaţii discriminatorii sau măsurilor care restricţionează sau împiedică orice alegător eligibil să aibă o şansă egală şi echitabilă de a vota", au afirmat companiile în scrisoarea publicată miercuri, pe două pagini, în ziarul New York Times.

Declaraţia a fost organizată în ultima săptămână şi jumătate de fostul director general al American Express, Ken Chenault, şi de directorul executiv al Merck & Co, Ken Frazier, potrivit ziarului.

Cei doi directori au făcut presiuni, sâmbătă, într-o discuţie pe Zoom, pentru ca firmele să ia poziţie faţă de un val de noi proiecte de lege restrictive privind drepturile de vot, prevăzute de state precum Texas şi Arizona.

La discuţie au participat circa 100 de directori generali, investitori, avocaţi şi directori corporativi.

Republicanii din toată ţara se folosesc de afirmaţiile false ale fostului preşedinte Donald Trump referitoare la fraude electorale, pentru a sprijini modificările procedurilor de vot la nivel de state, despre care afirmă că sunt necesare pentru a restabili integritatea alegerilor.

Într-o declaraţie separată, de marţi, directorii de rang înalt ai peste trei duzini de companii din Michigan, inclusiv General Motors şi Ford, s-au opus legislaţiei susţinute de republicani pentru restricţionarea voturilor.

Coca-Cola şi Delta Air Lines, care au sediile centrale în Atlanta, nu s-au numărat printre semnatarii scrisorii de miercuri, dar au publicat declaraţii individuale considerând că limitarea votului din Georgia este ”inacceptabilă”.

Delta a refuzat să comenteze scrisoarea de miercuri. Coca-Cola a declarat că nu a văzut scrisoarea, dar este deschisă să audă perspectiva Black Economic Alliance, grupul care a ajutat la sponsorizarea scrisorii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.