Săptămâna aceasta, la secţiunea comercială a primului salon de aviaţie din Singapore organizat după pandemia de COVID-19 au participat un număr record de persoane, expozanţii şi delegaţii fiind optimişti cu privire la industria aviaţiei, în pofida eforturilor furnizorilor de a ţine pasul cu creşterea cererii de călătorii, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Aproape 60.000 de persoane au participat la cele patru zile de expoziţie, de aproape patru ori mai multe decât în 2022, când vizitatorii străini trebuiau să facă teste rapide zilnice pentru COVID-19, şi mai mult de cei 54.000 care au vizitat-o în 2018.

Ediţia din 2020 a fost zguduită de anulări de ultim moment ale participanţilor, pe măsură ce virusul se răspândea în întreaga lume.

În afara celui mai mare salon aviatic din Asia, problemele de transport au afectats sosirile şi plecările, mai ales în primele zile.

Marţi, liniile pentru autobuzele de transfer gratuite către nodul de transport public Expo au dus la aşteptări de până la trei ore la temperaturi de peste 30 de grade Celsius, iar taxiurile către oraş au costat de trei ori preţul obişnuit.

”Cea mai proastă experienţă de transport”: traficul lent, aşteptările lungi pentru călătorii frustrează vizitatorii Singapore Airshow”, a fost un titlu publicat în ziarul local Straits Times.

Leck Chet Lam, managing director al organizatorului de spectacole Experia, a dat vina pe ”prezenţă mai mare decât în ediţiile precedente”.

În spaţiul de expunere cu aer condiţionat, expozanţii comerciali au vândut avioane, drone, tehnologie de supraveghere, servicii şi echipamente.

Ecranele au atras cumpărători şi entuziaşti,  standul Korea Aerospace Industries atrăgând participanţii să primească autografe ale piloţilor şi să pozeze pentru selfie-uri.

Peste 1.000 de companii comerciale şi de apărare din 50 de ţări au participat la salon, au spus organizatorii.

Companiile ruse nu au luat parte în timpul războiului din Ucraina, dar au participat companiile israeliene Israel Aerospace Industries şi Rafael Advanced Defense Systems, care au renunţat la Dubai Airshow în noiembrie, pe fondul războiului Israel-Hamas din Gaza.

”Dispoziţia generală este extrem de pozitivă, dar şi foarte solicitantă”, a declarat Dennis Kohr, şeful vânzărilor corporative pentru regiunea Asia-Pacific la furnizorul de servicii de întreţinere a aeronavelor Lufthansa Technik Group.

”Este primul salon aviatic de după pandemie; există nu doar o cerere uriaşă pentru călătorii aeriene, ci şi o cerere uriaşă pentru servicii MRO”, a adăugat el, referindu-se la întreţinere, reparaţii şi revizii.

Natasha Pheiffer, director general regional pentru Asia la firma britanică de apărare BAE Systems a spus că a fost grozav să vadă din nou participanţii faţă în faţă.

”Am avut o săptămână foarte încărcată... discutând despre viitoarele capacităţi aeriene, despre tehnologiile noastre spaţiale şi aeriene autonome, despre oferta noastră cibernetică, de război electronic, pe mare şi pe uscat şi despre prezenţa noastră în Asia”, a spus ea.

Delegaţii au păşit în căldura tropicală pentru aproximativ o oră de expoziţii aeriene în fiecare zi, inclusiv zboruri demonstrative ale echipelor forţelor aeriene din Singapore, Coreea de Sud şi India, printre altele, şi un zbor cu avionul C919, realizat de COMAC din China.

A fost primul zbor în afara teritoriului chinez pentru avionul COMAC.

COMAC a fost, de asemenea, prima companie care a anunţat comenzi la expoziţie, semnând un acord cu Tibet Airlines pentru 40 de avioane C919 cu un singur culoar şi 10 avioane regionale ARJ21, plus şase ARJ21 pentru Grupul de Investiţii şi Dezvoltare a Aviaţiei Civile din Henan din China.

La scurt timp după aceea, Royal Brunei Airlines a declarat că va comanda patru avioane Boeing 787-9 Dreamliners.

Airbus a anunţat o comandă pentru cinci avioane de marfă A350 şi trei avioane de pasageri cu fuselaj larg A330neo, de la compania taiwaneană Starlux Airlines.

Airbus a convenit, de asemenea, un acord preliminar cu transportatorul vietnamez de buget VietJet pentru 20 de avioane cu fustă largă A330neo.

Sustenabilitatea a fost în centrul atenţiei, Singapore anunţând un mandat ecologic de combustibil pentru avioane care va fi finanţat printr-o taxă pentru călători şi organizatorii de spectacole aeriene, subliniind importanţa protejării mediului, dar industria rămâne împărţită cu privire la cum să-şi atingă obiectivul de emisii nete de carbon zero prin 2050.

Problemele legate de lanţul de aprovizionare au întunecat o parte din optimism, expozanţii invocând termene lungi de livrare şi costuri ridicate, care au afectat industria de la COVID şi s-au agravat după ce Rusia a invadat Ucraina.

Problemele au fost deosebit de acute pentru materiile prime, cum ar fi metalele de calitate aerospaţială.

Totuşi, Paul Bolton, director de operaţiuni al First Aviation Services, speră că ce a fost mai rău a trecut şi că cererea în creştere îi va conduce pe producători înapoi la producţia aerospaţială.

”Se va îmbunătăţi în doi-trei ani”, a spus el.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.