Asociaţia Pro Infrastructură afirmă, vineri, că, după 14 ani de chin şi tone de înjurături pe care toată apa de pe Dâmboviţa nu o să le poată spăla, pasajul Domneşti este aproape gata. Organizaţia afirmă că, dacă s-ar forţa puţin atât antreprenorul cât şi responsabilii CNAIR, s-ar putea da drumul la trafic săptămâna viitoare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Fata Morgana la Domneşti: şi totuşi e realitate! După 14 ani de chin şi tone de înjurături pe care toată apa de pe Dâmboviţa nu o să le poată spăla, pasajul Domneşti este aproape gata şi va fi probabil inaugurat (până) pe 15 noiembrie. Fie vorba între noi, data asumată oficial de autorităţi, 15 noiembrie, este pentru leneşi. Dacă s-ar forţa puţin atât antreprenorul cât şi responsabilii CNAIR, s-ar putea da drumul la trafic săptămâna viitoare. Dar cine mai pune la socoteală câteva zile peste ani şi ani de impotenţă şi indolenţă pe RNCB, Ruşinea Naţională Centura Bucureşti?”, a transmis, vineri, Asociaţioa Pro Infrastructură.  

Sursa citatăp a precizat că ”statul se chinuie încă din 2008 să modernizeze drumeagul de sud al Capitalei”.  

”După 4 ani de bâlbe, la începutul lui 2012 s-au semnat 3 contracte de lărgire la 4 benzi cu termen finalizare 24 de luni. Abia dacă s-a deranjat puţin iarba în teren că în toamna lui 2012 domnu’ Ponta, ăla cu marile proiecte, dacă-l mai ştiţi, a tăiat la rectificarea bugetară 81% din banii alocaţi. Iar în vara lui 2014 CNAIR reziliază contractele, anunţând triumfalist că de data asta va reface documentaţia şi va scoate la licitaţie lucrările pe bani europeni, că ăia din buget sunt sparţi pe alte investiţii", a mai transmis organizaţia.  

Asociaţia Pro Infrastructură afirmă că, ”din marea lărgire, ne-alegem doar cu o podişcă”.  

”La Domneşti, licitaţia a fost lansată în martie 2015 şi atribuită de CNAIR abia în mai 2017, după nenumărate bâlbe şi greşeli ale comisiei de evaluare a ofertelor. Câştigătorul de tristă amintire: Straco. Conform contractului, marea giraţie suspendată de la Domneşti ar fi trebuit să fie gata în august 2019. Dar în decembrie 2019 (aţi citit bine) se mişca doar o mică porţiune a şantierului, peisajul fiind unul dezolant, cu 2-3 muncitori meşterind obosiţi la 3 pile. Motive? CNAIR nu e în stare să termine exproprierile, să despăgubească oamenii, la doi ani şi jumătate de la semnarea contractului. Colac peste pupăză, între timp Straco intră în insolvenţă. Blocaj complet. Într-un final apoteotic, Straco îşi dă obştescul sfârşit şi, din fericire, se evită la mustaţă rezilierea prin preluarea şantierului de către Tracon, subcontractor declarat al Straco”, a mai transmis organizaţia.  

Potrrivit acesteia, din vara lui 2020 începe uşor-uşor să arate a şantier, nu a peisaj post-apocaliptic.  

”Ajungem cu chiu cu vai în zilele noastre: noiembrie 2022, doar vreo 14 ani pentru un colac suspendat”, mai afirmă specialiştii.  

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scriosteanu a anunţat, marţi, că au început testele la pasajul Domneşti necesare pentru darea în trafic în 15 noiembrie. 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.