Compania de stat Oil Terminal, operatorul terminalului petrolier maritim din Portul Constanţa, anunţă că, în contextul unei cauze penale în care se efectuează cercetări in rem, procurorii DIICOT au solicitat documente aferente perioadei 2022 - 2025/. Compania menţionează, într-un document transmis Bursei de Valori Bucureşti, că nu are nicio calitate procesuală în această cauză penală. Precizările vin pe fondul anunţului DIICOT privind derularea a zeci de percheziţii la un ”operator portuar din Constanţa”, la sediile mai multor firme şi la locuinţele unor persoane, într-un caz de contrabandă transfrontalieră cu produse petroliere. Potrivit anchetatorilor, sunt verificate 11 societăţi comerciale care ar fi importat motorină între anii 2022 şi 2025.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Societatea Oil Terminal informează acţionarii şi investitorii că în data de 27 noiembrie 2025, în contextul efectuării unor cercetări într-o cauză penală în care se efectuează cercetări in rem, procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Structura Centrală, împreună cu poliţişti din cadrul Direcţiei de Combatere a Criminalităţii Organizate şi ai unităţilor subordonate, s-au prezentat la sediul Oil Terminal, solicitând documente comerciale aferente unor prestaţii ale societăţii din perioada 2022–2025”, se arată în documentul transmis de Oil Terminal către BVB,

Conpania pecizează în mod expres că Oil Terminal nu are nicio calitate procesuală în această cauză penală; societăţii nu i-a fost atribuită vreo calitate, ”fiind implicată exclusiv în calitate de entitate care pune la dispoziţia organelor de urmărire penală documente necesare clarificării situaţiei de fapt”.

Reprezentanţii societăţii au pus la dispoziţie toate documentele solicitate, asigurând întregul sprijin pentru clarificarea situaţiei.

Poliţişti ai Direcţiei de Combatere a Criminalităţii Organizate din Poliţia Română şi unităţilor subordonate, împreună cu procurorii DIICOT - Structura Centrală, au pus în aplicare, joi, 37 de mandate de percheziţie la sediile unor persoane juridice, printre care şi un operator portuar, precum şi la domiciliile unor persoane fizice din Bucureşti şi judeţele Ilfov, Constanţa, Prahova, Buzău, Bacău, Galaţi, Cluj şi Bihor, într-o cauză penală în care se fac cercetări, in rem, pentru constituirea unui grup infracţional organizat, folosirea, la autoritatea vamală, a documentelor vamale, de transport sau comerciale falsificate şi evaziune fiscală, a informat, joi, DIICOT.

Probele administrate până în prezent au relevat că există suspiciuni în legătură cu constituirea, în jurul a două companii de export înmatriculate în ţări din Europa, începând din 2022, a unei grupări infracţionale organizată, care ar acţiona şi în prezent, şi care ar fi operaţionalizat un mecanism sofisticat de contrabandă transfrontalieră cu produse petroliere, folosind la autoritatea vamală documente falsificate sau inexacte cu privire la  cantităţile de produse importate, precum şi infrastructura şi facilităţile unui terminal petrolier deţinut de o companie cu capital majoritar de stat, precizează DIICOT.

Potrivit aceleiaşi surse, folosirea unor documente inexacte privind cantităţile de marfă importate ar fi provocat, pe de o parte, distorsionarea pieţei produselor petroliere, întrucât societăţi intermediare importatoare, relativ mici ca infrastructură, ar fi făcut profituri disproporţionat de mari în raport cu operatori care deţin capacităţi semnificative de rafinare, producţie şi distribuţie, iar pe de altă parte, ar fi creat condiţiile propice pentru evaziune fiscală, prin omisiunea totală sau parţială a înregistrării în contabilitate a operaţiunilor comerciale şi a veniturilor obţinute din vânzarea motorinei importate, cât şi prin evidenţierea unor cheltuieli fără fundament economic ori a unor operaţiuni fictive, în scopul sustragerii de la plata obligaţiilor fiscale datorate statului.

Practici de acest tip ar fi fost facilitate de faptul că importatorii români ar fi operat cu coduri de acciză de tip „fără depozitare”, ceea ce ar fi favorizat pierderea trasabilităţii unor cantităţi semnificative de produse petroliere (motorină), menţionează aceeaşi sursă.

DIICOT mai informează că la acest moment, se fac verificări cu privire la 11 societăţi comerciale care ar fi importat motorină în perioada 2022 – 2025.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.