Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), instituţie creată în acest an cu scopul declarat de a oferi soluţii alternative în litigiile dintre clienţi şi bănci, a raportat în trimestrul al treilea al acestui an un număr de 172 de cereri, mai mult decât dublul celor înregistrate la 30 iunie 2016, când erau raportate 79 de cereri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

CSALB, care a început activitatea de soluţionare a litigiilor în martie, a raportat şi o triplare a numărului de hotărâri pronunţate de conciliatori în ultimele trei luni, de la 5, câte erau în luna iunie, până la 16 la finalul lunii septembrie. În plus, cererile clasate au crescut de la 42 în iunie, la 102 în septembrie.

”În continuare, cele mai multe cereri, peste 70% dintre ele, vin pe e-mail, 13% au fost transmise prin poştă şi 17% au fost aduse şi înregistrate de consumatori direct la sediul CSALB”, anunţă instituţia.

Cele mai multe solicitări ale consumatorilor sunt, în continuare, legate de eliminarea şi restituirea comisioanelor, reducerea marjei dobânzii şi restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor într-un mod considerat excesiv, îngheţarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit în franci elveţieni şi diminuarea ratei lunare.

În septembrie, CSALB a decis eliminarea limitei de 1.000 de lei sub care nu se demarau până acum procedurile de soluţionare alternativă, după ce doar 144 de consumatori au depus cereri de soluţionare, la şapte luni de la începerea activităţii instituţiei.

Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naţionale a României (BNR) în Colegiul de Coordonare CSALB, este noul preşedinte al colegiului, de la 1 octombrie.

Colegiul de Coordonare al CSALB este format din cinci membri, desemnaţi de ANPC, ARB, BNR, asociaţiile de consumatori şi un membru independent, ales de către primii patru membri desemnaţi. CSALB a fost înfiinţat în 2015 printr-o ordonanţă de urgenţă, care a transpus în legislaţie o directivă europeană pentru soluţionarea ca alternativă extrajudiciară a litigiilor dintre instituţiile financiare şi clienţi. Crearea CSALB a stârnit controverse în special din cauza modului de finanţare. Centrul are un buget anual de 600.000 de euro, iar sumele vor proveni în special de la bănci şi de la instituţiile financiare nebancare (IFN), astfel că nu vor exista costuri pentru clienţi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.