Netflix şi-a mărit peste aşteptări numărul total de abonaţi în trimestrul patru, dar creşterea din Statele Unite şi Canada a dezamăgit, din cauza concurenţei intense şi a modificării preţurilor, informaţie care a provocat marţi scăderea cotaţiei acţiunilor companiei cu 1,6%, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Compania de streaming, care a alocat anul trecut 19 miliarde de dolari pentru conţinut, pierde show-uri populare în favoarea unor concurenţi noi, inclusiv hitul anilor 90 ”Friends”, care va fi transferat pe viitoarea platformă HBO Max a AT&T.

Conţinutul provenit de la Comcast, Disney, Fox şi Warner Brothers, parte a grupului AT&T, a reprezentat anul trecut peste jumătate din orele de vizionare ale Netflix, potrivit analiştilor firmei Wedbush.

Netflix, care a contribuit la crearea categoriei de vizionare maraton (binge-watching), a anunţat marţi că a atras 420.000 de abonaţi în Statele Unite, sub estimarea pieţei de 659.600, potrivit datelor IBES ale firmei Refinitiv.

Compania din Silicon Valley a raportat atragerea a 8,76 de milioane de abonaţi plătitori la nivel global, în trimestrul patru, în timp ce analiştii se aşteptau la atragerea a 7,9 milioane de abonaşi, potrivit datelor firmei FactSet. În urmă cu un an, Netflix a atras în aceeaşi perioadă 8,84 de milioane de abonaţi.

Netflix a crescut oferta de conţinut în alte limbi decât engleza, pentru a mări audienţa internaţională, în timp ce creşterea numărului de abonaţi de pe piaţa internă încetineşte.

Compania anticipează să atragă în primul trimestru al acestui an 7 milioane de abonaţi, sub estimarea medie a analiştilor, de 8,82 de milioane, în condiţiile în care abonaţii vor fi atraşi de conţinutul original al Walt Disney şi al Apple.

Profitul net al Netflix a crescut în trimestrul patru la 587 de milioane de dolari, respectiv la 1,3 dolari pe acţiune, de la 134 de milioane de dolari, sau 30 de cenţi pe acţiune, în urmă cu un an.

Veniturile totale au urcat la 5,5 miliarde de dolari, de la 4,2 miliarde de dolari în intervalul similar al anului precedent. Excluzând elementele excepţionale, Netflix a câştigat 1,3 dolari pe acţiune, comparativ cu estimarea medie a analiştilor, de 53 de cenţi pe acţiune.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.