Grupul ungar MOL construieşte pe un teren dezafectat o nouă fabrică de bitum-cauciuc în Ungaria, investiţie de 10,3 milioane dolari, unde va recicla anvelope uzate ce pot fi utilizate la construirea de drumuri, a anunţat luni grupul.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Producţia poate începe anul viitor şi are o capacitate de 20.000 de tone pe an. Bitumul-cauciuc permite construirea unor drumuri de asfalt mai durabile, fără gropi, cu o capacitate de încărcare mai mare şi costuri de întreţinere mai scăzute.

"Piatra de temelie a noii fabrici de bitum-cauciuc a fost aşezată în Zalaegerszeg, oraş aflat în regiunea de vest a Ungariei, în apropierea Rafinăriei Zala. Un procent de 75% din investiţia de 3 miliarde forinţi (10,3 milioane dolari) este acoperit de MOL din resurse proprii, în timp ce 25% reprezintă finanţarea asigurată prin Programul de Susţinere a Investiţiilor în Întreprinderi al guvernului maghiar", arată un comunicat al grupului.

Mihály Varga, ministrul de Finanţe al Ungariei, Zoltán Balaicz, primarul oraşului Zalaegerszeg şi Zsolt Hernádi, preşedinte-director general al MOL au pus piatra de temelie a noii fabrici de bitum-cauciuc din Zalaegerszeg.

Producţia la fabrica de bitum-cauciuc urmează să înceapă anul viitor, cu o capacitate de 20.000 de tone pe an. 

Bitumul-cauciuc, realizat cu ajutorul unei tehnologii ecologice, va fi utilizat în principal pe piaţa internă, în domeniul construcţiei de drumuri. Tehnologia brevetată este rezultatul unei colaborări dintre MOL şi Universitatea Panonia.

Noua fabrică, în valoare de 3 miliarde forinţi (10,3 milioane dolari), utilizează anual 3.000 de tone de cauciuc mărunţit pentru a produce bitum-cauciuc, contribuind astfel la reciclarea unui număr de jumătate de milion de anvelope uzate. Acestea reprezintă 8% - 10% din deşeurile de anvelope produse la nivel naţional în fiecare an. Producţia anuală de 20.000 de tone de bitum-cauciuc va permite construirea a 200 km de şosea cu două benzi sau renovarea stratului superior a 600 km de drum cu două benzi, potrivit companiei.

”Guvernul maghiar sprijină Grupul MOL cu suma de 750 milioane forinţi, acordată în cadrul Programului de Susţinere a Investiţiilor în Întreprinderi. Construirea noii fabrici a Grupului MOL contribuie la îmbunătăţirea calităţii drumurilor din Ungaria”, a declarat ministrul de finanţe Mihály Varga.

La rândul său, Zsolt Hernádi, preşedinte şi CEO al Grupului MOL, afirmă că, în strategia MOL 2030, grupul pune un accent deosebit pe realizarea unor produse ecologice, inovatoare, la scară mică.

"Ne ambiţionăm să promovăm schimbarea: suntem singura companie din regiunea ECE care deţine un brevet pentru propria tehnologie de producţie a bitumului-cauciuc. Conform calculelor, costul drumurilor construite cu bitum-cauciuc poate scădea cu 30% pe durata unui ciclu de viaţă de 30 de ani. Această reducere a costului va stimula utilizarea bitumului-cauciuc pe scară largă în economia naţională. Astfel, ajutăm mediul înconjurător cu o soluţie ecologică, asumându-ne totodată un rol în crearea unor drumuri cu nivel scăzut de zgomot şi fără gropi în Ungaria”, a declarat Zsolt Hernádi.

În regiunea Zala, MOL produce hidrocarburi de peste 80 de ani şi rafinează de peste 65 de ani. Rafinăria Zala, o fabrică de bitum-cauciuc cu o capacitate de 5.000 de tone, a fost inaugurată în 2012, iar noua fabrică va fi construită tocmai pentru a face faţă cererii în creştere. Noua fabrică va contribui la funcţionarea eficientă a Rafinăriei Zala şi va asigura locuri de muncă în rafinărie pentru aproximativ 100 de lucrători.

În ultimii şase ani, în Ungaria s-au construit sau renovat 60 km de drum cu ajutorului bitumului-cauciuc, ceea ce înseamnă că s-a utilizat cauciuc obţinut de la aproximativ 150.000 de anvelope uzate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.