Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, spune că bugetul pentru investiţii la companiile unde şi Fondul Proprietatea este acţionar, printre care şi Portul Constanţa, nu se consumă integral, spunând că analizează această situaţie cu colegii din minister, considerând că trebuie cheltuit integral şi nu trebuie oprite sume pentru ca la finalul anului să existe o profitabilitate mai mare pentru acţionarii acelor companii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministrul a făcut, vineri, o vizită de lucru la podul de la Agigea şi a fost întrebat de către jurnalişti despre afirmaţiile reprezentanţilor Fondului Proprietatea, potrivit cărora un proiect de lege privind infrastructura portuară aflat în dezbaterea Parlamentului ar fi nociv pentru administraţiile portuare dacă ar fi aprobat, iar Portul Constanţa ar înregistra pierderea unor venituri de zeci de milioane de euro.

Răzvan Cuc a spus că analizează activitatea companiilor unde şi Fondul Proprietatea este acţionar.

“Analizez foarte bine activitatea în companiile unde şi Fondul Proprietatea este acţionar pentru că am observat de-a lungul vremii că bugetul care este alocat de la companii, şi aici mă refer şi de la Portul Constanţa şi de la Compania Aeroporturi Bucureşti, unde Fondul Proprietatea este acţionar, bugetul de investiţii nu se consumă in integralitate şi se consumă doar o mică parte. Este o procedură asupra căreia m-am aplecat foarte atent împreună cu colegii din minister şi vom analiza şi noi să vedem exact cât de bine funcţionează”, a explicat ministrul.

Întrebat dacă Portul Constanţa ar putea înregistra pierderi în acest caz, ministrul a răspuns: “Nu cred că va pierde ceva Portul Constanţa. Cred că bugetul pe care îl avem alocat, dacă avem, de exemplu, un milion de euro alocat pentru investiţii, nu este cazul Portului Constanţa, este o sumă pe care o dau ca şi exemplu, eu m-aş bucura să vedem că investim din acea sumă şi modernizăm infrastructura portuară sau găsim alte soluţii pentru dezvoltarea inftrastructurii. În integralitate să fie cheltuită şi nu doar 20 la sută din sumă, ca să ne trezim că la sfârşitul anului că există o profitabilitate mai mare pentru acţionarii de la aceste companii”.

Prin intermediul unui comunicat, Organizaţia Patronală Constanţa Port Business Association susţine că administratorul Fondului Proprietatea încearcă manipularea opiniei publice şi a factorilor de decizie pentru a bloca adoptarea iniţiativei legislative în domeniul reglementării porturilor româneşti.

Sursa citată spune că Fondul Proprietatea încearcă blocarea iniţiativei legislative care obligă administraţiile portuare să investească peste 50 la sută din veniturile obţinute în repararea, întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii.

Aceştia au mai spus că nu cunosc vreo contribuţie a Fondului Proprietate, de când deţine participaţii la Portul Constanţa, pentru dezvoltarea infrastructurii portuare, FP obţinând în ultimii 15 ani peste 40 de milioane de euro din participaţiile deţinute la societatea de administrare a portului.

Operatorii portuari acuză Fondul Proprietatea că invocă faptul că acest proiect de lege a fost declarat neconstituţional de către Curtea Constituţională a României, în condiţiile în care reluarea procedurilor parlamentare nu face decât să pună în aplicare decizia CCR. Operatorii portuari mai spun că reglementarea tarifelor portuare prin noua lege transpune o practică europeană. De asemenea, ei acuză Fondul Proprietatea de rea-credinţă, spunând că modificările introduse în lege nu fac decât să clarifice regimul tarifar aplicabil în porturile româneşti.

Fondul Proprietatea (FP) s-a arătat îngrijorat, miercuri, de reluarea procedurii de aprobare în Parlament a proiectului de lege pentru modificarea Ordonanţei de Urgenţă privind plafonarea chiriilor terenurilor porturilor, deşi proiectul a fost declarat neconstituţional de către Curtea Constituţională.

Proiectul a fost re-examinat şi aprobat prin procedură de urgenţă de Senat în 15 mai, în ciuda faptului că proiectul a fost declarat neconstituţional în 28 Februarie, potrivit FP. Fondul avertizează că, dacă va fi adoptată, legea va fi extrem de nocivă pentru toate administraţiile portuare din România, precum şi pentru bugetul de stat al României, conducând, numai în cazul Portului Constanţa, la pierderea unor venituri de zeci de milioane de euro.

FP avertizează că cele mai multe dintre aceste contracte au fost încheiate acum 10-15 ani, fără licitaţie publică, în condiţii lipsite de transparenţă, iar valorile plătite au rămas în mare parte neschimbate de atunci. Comparativ, potrivit fondului, terenul disponibil pentru activităţi logistice şi industriale în zone semnificativ mai puţin atractive şi cu acces mai redus la infrastructură din jurul marilor oraşe ale României este închiriat la preţuri de câteva ori mai mari decât cele care ar urma să fie plătite în Portul Constanţa, dacă legea ar intra în vigoare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.