Meta Platforms a anunţat oficial, luni, că introduce reclame pe WhatsApp, pentru prima dată de la achiziţia aplicaţiei în 2014, pentru 19 miliarde de dolari, aceasta fiind o schimbare majoră pentru platforma care până acum a evitat publicitatea, în linie cu viziunea fondatorilor săi, transmite CNBC.
Reclamele vor apărea în secţiunea ”Actualizări” (Updates) a aplicaţiei, mai exact în cadrul funcţiei ”Status”, similară cu Instagram Stories, unde utilizatorii pot posta mesaje, fotografii sau videoclipuri care dispar după 24 de ore. Anunţurile vor fi interactive, permiţând utilizatorilor să intre în contact direct cu afacerile prin mesagerie.
În plus, Meta va începe să monetizeze şi funcţia ”Canale” (Channels), lansată în 2023, prin reclame afişate în căutări şi prin posibilitatea ca administratorii de canale să perceapă abonamente lunare pentru conţinut exclusiv.
Deşi iniţial Meta nu va reţine comisioane din aceste abonamente, compania intenţionează ca pe viitor să obţină un procent de 10%.
WhatsApp are în prezent peste 3 miliarde de utilizatori activi lunar, dintre care peste 100 de milioane în Statele Unite. CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a declarat că mesageria dintre companii şi clienţi va deveni unul dintre pilonii principali ai modelului de afaceri al companiei.
Pentru moment, Meta promite că nu va folosi date personale sensibile pentru targetarea reclamelor. Anunţurile vor fi personalizate doar pe baza unor informaţii de bază, precum ţara, oraşul, dispozitivul, limba şi modul de interacţiune cu conţinutul anterior.
Anunţul vine în contextul în care Meta se confruntă cu o anchetă antitrust majoră în SUA privind achiziţiile WhatsApp şi Instagram, dar continuă să exploreze metode de monetizare pentru platformele sale. Reprezentanţii companiei susţin că noile reclame nu vor afecta criptarea mesajelor şi apelurilor private din WhatsApp.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.