Retailerul britanic Marks & Spencer (M&S) îşi modernizează radical lanţul de aprovizionare ”de la fabrică până la raft”, în încercarea de a dubla vânzările online de produse non-alimentare la aproape 3 miliarde de lire sterline (4 miliarde dolari) anual, a declarat pentru Reuters noul director al diviziei Fashion, Home & Beauty, John Lyttle, citat de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Lyttle, fost CEO la Boohoo şi manager executiv la Primark, a preluat conducerea diviziei în martie şi afirmă că retailerul cu o istorie de 141 de ani a revenit pe o traiectorie solidă după atacul cibernetic din aprilie, care a paralizat temporar vânzările online şi a provocat pierderi de circa 300 milioane lire sterline.

Potrivit acestuia, M&S şi-a recâştigat reputaţia în ceea ce priveşte valoarea, calitatea şi stilul, înregistrând o creştere de 9% a vânzărilor FH&B în ultimii trei ani şi o cotă de piaţă de 10,5% în anul fiscal 2024/25, faţă de 9,1% în 2021/22.

”Trebuie să devenim un retailer complet omnicanal, de la modul în care producem bunurile până la felul în care ajung în depozite şi apoi la clienţi, fie online, fie în magazine”, a explicat Lyttle.

Parteneriate pe termen lung şi investiţii în automatizare

M&S îşi propune să consolideze relaţiile cu furnizorii săi principali din China, Bangladesh, India, Pakistan, Vietnam, Cambodgia, Sri Lanka şi Turcia, pentru a reduce riscurile din lanţul global de aprovizionare.

”Avem oportunităţi mari de a îmbunătăţi eficienţa achiziţiilor, de a reduce complexitatea şi de a creşte marjele prin disciplină de cost”, a spus Lyttle.

Compania va investi 120 milioane lire sterline pe o perioadă de trei ani în automatizarea depozitelor, inclusiv în introducerea tehnologiilor robotice în centrul logistic de la Castle Donington, care vor permite procesarea mai rapidă a comenzilor şi extinderea termenului-limită pentru livrările de a doua zi până aproape de miezul nopţii.

În total, M&S alocă 600–650 milioane lire sterline pentru investiţii de capital în 2025/26, dintre care până la 250 milioane vor fi destinate infrastructurii IT, modernizării magazinelor şi flotei logistice.

Obiectiv: 50% din vânzări prin canalele online
Compania vizează creşterea ponderii online-ului în totalul vânzărilor de modă, produse de casă şi frumuseţe de la 34% în prezent la 50% pe termen mediu, urmărind totodată o marjă operaţională online de două cifre.

Printre măsurile-cheie: extinderea opţiunilor de plată, relansarea programului de fidelitate Sparks, încurajarea clienţilor să folosească cele peste 1.000 de magazine pentru „click & collect” şi retururi, precum şi integrarea reţelelor de lockere pentru ridicarea coletelor.

Lecţiile atacului cibernetic
Deşi atacul cibernetic din primăvară a forţat compania să revină temporar la procese manuale, Lyttle spune că incidentul nu a schimbat strategia pe termen lung, ci a adus „lecţii importante despre reacţie şi viteză de adaptare”.

„Nu oferim detalii, pentru că nu vrem ca cei care ne-au afectat la început să înţeleagă cum am reacţionat. Dar am învăţat mult din acea experienţă”, a spus el.

Cu 21 de milioane de clienţi în segmentul vestimentar şi o bază solidă de loialitate, Marks & Spencer mizează pe modernizarea lanţului de aprovizionare şi digitalizarea completă a operaţiunilor pentru a-şi consolida poziţia în comerţul online şi a rivaliza cu lideri precum Next, care obţine deja peste 59% din vânzări pe internet.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.