Directorul de Operaţiuni pentru Europa al grupului Renault, Jean-Christophe Kugler, a declarat joi că linia de producţie a autovehiculelor de la Mioveni funcţionează momentan la capacitate maximă, iar fabrica românească este una dintre cele mai bune din întreaga alianţă Renault. De asemenea, Kugler a subliniat că grupul nu are de gând să mute producţia Dacia de la Mioveni în Tanger.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Suntem foarte fericiţi cu producţia din România, pentru că aceasta s-a desfăşurat într-un mod fantastic pentru mai bine de zece ani, iar acum avem o linie de producţie foarte puternică în mod general (...) Fabrica a intrat în rândul celor mai bune din alianţă. Este chiar în top”, a spus Jean-Christophe Kugler la Salonului Auto de la Paris, unde producătorul auto a prezentat primul model Duster cu o cutie automată de viteze.

Modelul Duster este produs doar în fabrica Dacia de la Mioveni, iar directorii pentru operaţiuni europene şi euroasiatice au subliniat că producţia SUV va rămâne în fabrica românească. Săptămâna trecută, grupul Renault a anunţat că uzina marocană va prelua de la începutul anului viitor o parte din producţia modelului Logan MCV pentru a permite fabricii de la Mioveni să producă un număr mai ridicat de autoturisme Duster.

”Producţia nu este aceeaşi în fiecare zi, aşa că am luat modelul Logan MCV şi am oferit posibilitatea de producţie Marocului, pentru a putea să maximizăm producţia de Duster de la Mioveni. Nu există niciun plan să plecăm”, a subliniat directorul pentru operaţiuni euroasiatice, Denis LeVot.

De asemenea, reprezentanţii producătorului auto au explicat că este importantă pentru uzina de la Mioveni construcţia unei autostrăzi, însă o decizie de a mări capacitatea de producţie a fabricii româneşti nu întârzie din cauza lipsei autostrăzii.

”Construcţia autostrăzii nu are nimic de-a face cu o decizie a companiei de a mări capacitatea fabricii. Putem să dublăm capacitatea fabricii, însă asta nu este o întrebare bună pentru că nu aveam nevoie de atâtea maşini. Suntem la capacitatea maximă şi încercăm să rămânem aşa”, au mai spus reprezentanţii Renault.

Ei au precizat că nu au de gând să introducă producţia unui noul model la uzina de la Mioveni, întrucât fabrica românească este una competitivă pentru că produce un volum mare de autoturisme pentru un număr limitat de modele.

”Dacă am introduce un alt model, atunci nu ar fi o idee bună, tocmai pentru că am avea un volum mai mic pentru maşini mai costisitoare, iar competivitatea s-ar pierde. Nu este o strategie”, au explicat cei doi directori de operaţiuni.

Dacia a înregistrat anul trecut un profit net de 447,9 milioane lei (circa 100 milioane euro), în creştere cu 20,5% faţă de anul precedent, pe fondul unui uşor avans al afacerilor, raportând vânzări mai mari de piese, în timp ce livrările de maşini au stagnat, arată raportul anual detaliat.

Datele arată că producătorul auto a înregistat o cifră de afaceri de 19,2 miliarde lei (4,3 miliarde euro) în 2015, în creştere cu 1,8% faţă de nivelul atins în 2014, de 18,8 miliarde lei.

În primele luni din 2016, înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul Uniunii Europene au urcat cu 4,4%, la 99.636 de unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,6%, în scădere de la 2,7%, potrivit datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

 

Corespondenţă de la Paris, de la Adina Florea

 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.