Un procent de 70% din legumele şi fructele vândute în luna august, în plin sezon, în magazinele Lidl România, provin de la fermele din România, procentul scăzând la 30% în restul anului, a declarat vineri Claudius Kisfaludy, director de achiziţii legume-fructe al retailerului german, în cadrul unei vizite organizate la o fermă în Slobozia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În luna august, procentul de legume şi fructe proaspete care provin din fermele româneşti şi vândute în magazinele noastre este de peste 70%, fiind vorba de plin sezon. În restul anului, în medie, circa 30% din legumele şi fructele vândute sunt din România”, a declarat Claudius Kisfaludy.

Acesta afirmă că Lidl România are contract cu peste 130 de producători români de fructe şi legume.

”Clienţii din România îşi doresc produse locale, urmăresc mereu să cumpere produse proaspete, mai ales gustoase. Iar noi ţinem cont de acest obiectiv: gustul. De aceea am iniţiat şi un program în acest sens, de revitalizare a unor soiuri româneşti, cel mai cunoscut fiind roşia Buzău 1600, soi creat în 1976, care imediat după Revoluţie a dispărut de pe piaţă”, a spus acesta.

Un factor important în evoluţia şi productivitatea unei culturi este însă vremea, mai ales vara.

”A fost, de exemplu grindină în sudul ţării. Este un sezon cu multe provocări. Planifici ceva la începutul sezonului şi trebuie să te adaptezi situaţiilor. A existat şi supraproducţie, ardeioasele în acest an, de exemplu. Tomatele, însă, au fost mai puţine cantitativ”, a adăugat Claudius Kisfaludy.

El afirmă că sunt furnizori care au livrat către Lidl 3-5 tone de tomate, iar alţii 50 de tone.

”Noi nu ne orientăm spre furnizori din punctul de vedere al cantităţii, cât mai degrabă al seriozităţii lor”, mai spune el.

De asemenea, Lidl a lansat #trecipeproaspăt, o platformă de informare pentru clienţi, despre originea produselor româneşti din Piaţa Lidl. Astfel, din 20 mai, în orice magazin Lidl, românii pot afla imediat cine sunt furnizorii fructelor şi legumelor pe care le cumpără, doar scanând eticheta lădiţelor de pe rafturi.

Prin intermediul acesteia, românii pot vedea exact de unde provin fructele şi legumele de pe rafturile Lidl, trasabilitatea acestora –  certificarea controlului calităţii, de la plantare până când produsul e pregătit să ajungă pe farfurie, dar şi cine sunt furnizorii Lidl de legume si fructe din întreaga ţară şi ce poveşti au.

”Ştim cât de important este pentru români să vadă exact sursa fructelor şi legumelor din magazinele noastre, aşadar ne-am asumat acest demers de transparenţă faţă de clienţii noştri, prin care ei pot verifica rapid şi uşor de unde vin fructele ori cine livrează legumele autohtone din Piaţa Lidl. Ne dorim ca prin această platformă să redescoperim adevărata prospeţime – ce înseamnă că un produs este proaspăt cules, recoltat, livrat. Astfel, invităm toţi românii care ne vizitează magazinele să intre pe surprize.lidl.ro/scan, unde pot scana codurile QR de pe lădiţe, pentru a afla împreună ce înseamnă să treci pe proaspăt în Piaţa Lidl”, a declarat Daniel Ştefănescu, membru în Consiliul de Conducere Lidl România.

Lidl a deschis 11 magazine în primele şase luni din 2019 şi are o reţea de 247 de magazine şi cinci depozite logistice.

Compania este al treilea cel mai puternic retailer din România după cifra de afaceri de anul trecut, care a ajuns la aproape 8 miliarde lei.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.