Bucureştiul este o destinaţie de city break tot mai căutată de turiştii străini în ultimii doi ani, datorită faptului că oferă servicii şi produse de calitate la preţuri mai mici faţă de alte state europene, însă lipsesc informaţiile, centrele de informare turistică şi nu sunt suficiente hărţi de orientare pe străzi, a declarat pentru News.ro directorul general al hotelului Tempo din Capitală, Gülen Hashmi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"În ultimii doi ani, Bucureştiul s-a dovedit a fi o destinaţie tot mai căutată de către turiştii străini, al căror număr a fost în creştere de la un an la altul, mai ales în lunile de vară şi în special din Israel, dar şi din Italia. Ceea ce ne arată că ei vin pentru leisure. Acest aspect se reflectă şi în clientela noastră", a afirmat Hashmi.

Ea a artătat că cei mai mulţi turişti vin din Israel, Italia, Marea Britanie, Germania şi stau în medie două nopţi.

Hashmi subliniază că există o creştere a cererii pentru weekend, ceea ce arată că sunt clienţi sosiţi în scop turistic. Ea spune că această creştere se datorează faptului că Bucureştiul este un oraş sigur, dar şi pentru că aici turiştii străini găsesc servicii şi produse de calitate la preţuri mai mici.

"Turiştii vor să primească produse de calitate, pentru banii pe care îi cheltuiesc. Iar Bucureştiul este o destinaţie potrivită în acest sens", a adăugat directorul hotelului.

Ea apreciază că principalele atracţii din Bucureşti sunt Centrul vechi, viaţa de noapte, preţurile bune, costurile scăzute de trai raportat la standardele Europei de Vest, dar şi evenimentele şi viaţa culturală. În plus, capitala României are multe parcuri şi locuri verzi.

Pe de altă parte, principalele probleme cu care se confruntă oraşul sunt, din punct de vedere turistic, lipsa de informaţii şi faptul că nu avem atât de multe centre de informare turistică.

Printre neajunsuri se regăsesc prezenţa slabă pe internet, lipsa unui site comercial pentru promovarea Bucureştiului, dar şi faptul că nu sunt suficiente hărţi de orientare pe străzi.

Bucureştiul a avut anul trecut o capacitate de cazare de 7,4 milioane de paturi. Principalele ţări din care provin turiştii străini în Bucureşti sunt Germania, Italia, Israel, Franţa, SUA, Austria, Marea Britanie, Spania şi Olanda. Printre pieţele emergente se numără Polonia, Grecia şi Israel.

Capitala este, în opinia lui Hashmi, unul dintre oraşele turistice în dezvoltare ale Europei. Cu peste 2,4 milioane de locuitori, cu tot cu zona metropolitană, Bucureşti este, ca dimensiune, al şaselea oraş al Uniuni Europene.

"În turism, noua tendinţă arată că importantă este calitatea şi nu cantitatea. Pentru Bucureşti, soluţia este să ne focalizăm mai degrabă pe venitul obţinut per turist decât pe numărul de sosiri. Nu numărul, ci cheltuiala per turist este cea mai importantă. Turiştii trebuie încurajaţi să îşi petreacă mai mult timp în Bucureşti şi în regiunile turistice apropiate, pentru a cheltui mai mult. Scopul nostru este de a prelungi durata şederii la 3-4 zile pentru turişti”, subliniază Hashmi.

Hotelul Tempo din Bucureşti a fost inaugurat în anul 2004 şi este deţinut de grupul turc Izmir Turizm Inşaat ve Ticaret. Grupul mai are cinci hoteluri Tempo în Istanbul şi unul în Izmir.

Numărul turiştilor străini au fost, pentru Bucureşti, de 1,1 milioane la nivelul anului trecut, în creştere cu peste 11% faţă de 2015. Numărul total de înoptări a fost de 1.869.820, adică 1,69 nopţi pe turist străin.

România a primit anul trecut 2,48 milioane de turişti străini, astfel că Bucureştiul a găzduit aproape jumătate din ei.

În 2010, în Bucureşti erau 598.067 de turişti străini, deci numărul lor s-a dublat în şapte-opt ani.De asemenea, 822.404 de români au fost prezenţi în Bucureşti în anul 2016.

În primele trei luni ale acestui an, Bucureştiul a primit un total de 650.318 de turişti, faţă de 628.742 de turişti în aceeaşi perioadă a anului trecut. Dintre aceştia, 237.491 au fost turişti străini, în creştere faţă de anul 2015, când au fost înregistraţi 212.481 de turişti străini.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.