Instagram a început un nou test pe tema like-urilor, diferit de cele din trecut, în care utilizatorul are opţiunea de a afişa sau a ascunde like-urile propriilor postări sau ale altora.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

La doi ani după ce a început să experimenteze ascunderea like-urilor, Instagram trece la un nou capitol, pe aceeaşi temă. De data aceasta, însă, în loc să o facă discreţionar, Instagram mută decizia în curtea utilizatorilor.

În cadrul noului test, utilizatorii pot hotărî singuri dacă vor sau nu să vadă like-urile. Şi pot face această alegere atât pentru like-urile primite de propriile postări, cât şi de like-urile afişate sub postările celorlalţi.

Ascunderea like-urilor este văzută ca un remediu pentru anxietate, în special în cazul utilizatorilor mai tineri, care ajung să se teamă că postările proprii nu vor avea suficient succes, iar acest lucru va fi vizibil tuturor.

În cadrul testelor anterioare, Instagram a mai găsit o problemă, pe care o pune pe seama instinctului de turmă - oamenii tind să dea like postărilor care sunt deja populare şi au un mare număr de like-uri. Valabilă este şi situaţia inversă - oamenii evită să dea like la un post cu puţine like-uri.

Cele două probleme nu afectează toţi utilizatorii, iar în cadrul testelor din urmă cu doi ani, o parte a participanţilor s-au împotrivit ascunderii like-urilor. Astfel, s-a ajuns la ideea de a lăsa utilizatorii să decidă.

Ca şi în cazul altor teste, opţiunile privind afişarea sau ascunderea like-urilor vor fi activate pentru un număr mic de utilizatori, pe care Instagram îi va observa cu atenţie să vadă cum privesc această abilitate şi cum li se schimbă comportamentul. Scopul final este, evident, de a creşte implicarea şi timpul acordat de oameni reţelei.

În următoarele săptămâni, un test similar va debuta şi pe Facebook. La fel ca pe Instagram, utilizatorii vor fi cei care vor stabili ascunderea sau afişarea like-urilor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.