Înmatriculările de autoturisme electrice noi din România au înregistrat o creştere spectaculoasă în luna mai, cu ajutorul Programului Rabla, care a demarat la finele lunii martie. Cu un volum aproape dublu faţă de anul anterior, maşinile propulsate 100% cu baterii au depăşit în premieră pragul de 10% din totalul pieţei de autoturisme noi, în luna mai, şi au înregistrat un procent de 9,1% pe primele cinci luni ale anului, relatează Profit.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Piaţa de autoturisme electrice din România a înregistrat în luna mai un volum de 1402 autoturisme  autoturisme electrice noi, înmatriculate, potrivit datelor analizate de Profit.ro, cu o creştere foarte mare, de 90%, faţă de cele numai 739 înmatriculate în urmă cu un an.

Cauza principală este startul Programului Rabla şi decalajul de aproximativ o lună faţă de anul anterior, pe fondul ieşirii din criza de semiconductori, situţie care a condus la livrări foarte mari de automobile din partea producătorilor, pentru comenzi făcute în lunile anterioare şi care aşteptau doar aprobarea din Rabla.

Faţă de luna mai din 2022, când singura vedetă era Dacia Spring, în timp ce modelele de import erau ca şi inexistente (cele mai vândute modele de import, electrice, au fost Hyundai Kona, VW e-Up şi Tesla Model 3, dar cu volume foarte mici), anul acesta s-au remarcat livrările mari ale Model Y (118 unităţi), Model 3 (114 unităţi), ambele de la Tesla, precum şi Renault Megane E-Tech (97 unităţi).

În clasamentul lunii s-au mai aflat, pe locurile următoare, VW e-Up, VW ID.3, Hyundai Kona şi VW ID.4.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.