Un nou record de a fost înregistrat în luna decembrie în ceea ce priveşte numărul şi valoarea comenzilor plasate pe magazinele administrate prin platforma eCommerce MerchantPro, creşterile fiind de 83% şi respectiv de 99% faţă de decembrie 2019, iar cea mai mare comandă înregistrată în decembrie a fost în valoare de peste 40.000 euro, investiţii în echipamente specializate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Decembrie a înregistrat un nou record de creştere în numărul şi valoarea comenzilor plasate pe magazinele administrate prin platforma eCommerce MerchantPro, cu 83% şi respectiv cu 99% faţă de decembrie 2019. Contextul s-a menţinut imprevizibil şi a orientat tot mai mult clienţii spre online pentru achiziţia de cadouri, dar şi alimente. Valoarea medie a comenzii la nivelul celor peste 1.500 magazine care funcţionează pe platforma tip SaaS MerchantPRO s-a menţinut constantă la nivelul anului 2020, fiind de 225 lei”, arată platforma.

Cea mai mare comandă înregistrată în decembrie a fost în valoare de peste 40.000 euro.

”După 9 luni de pandemie, cifrele arată că românii cumpără tot mai mult şi mai constant din online, fie că vorbim de produse de necesitate cum sunt cele alimentare, de îngrijire personală sau curăţenie, de obiecte pentru casă ori cadouri sau chiar de investiţii, cum este cazul în luna decembrie”, precizează compania.

Potrivit datelor MerchantPro, ultimul trimestru al anului 2020 a înregistrat noi creşteri în volumul şi valoarea vânzărilor online, motoarele de creştere fiind Black Friday – cu o creştere medie de 43% faţă de perioada similară din 2019 - şi sărbătorile de iarnă, cu creştere de 83% la numărul tranzacţiilor. Astfel, pentru cele peste 1.500 magazine active care folosesc soluţia eCommerce MerchantPro, ultima lună din an a adus vânzări cu 99% mai mari faţă de perioada similară din 2019.

”Românii au continuat să manifeste precauţie în ceea ce priveşte cumpărăturile în offline, în special în perioada Sărbătorilor, când şi-au dorit să petreacă timp cu familia, deci au decis să reducă expunerea şi să evite aglomeraţia. Evident, contextul economic a generat şi perioade de promoţii şi reduceri mai lungi, online-ul devenind tot mai atractiv, mai ales pe fondul atenţiei sporite faţă de cheltuieli”, declară Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Cea mai mare comandă plasată în decembrie din punct de vedere valoric a fost de peste 40.000 euro, reprezentând investiţii în echipamente specializate. Din perspectiva numărului de produse, comanda cea mai diversificată a avut 301 produse alimentare.

Ziua cu cele mai multe comenzi din decembrie a fost luni, 14 decembrie 2020, când s-au plasat 13.082 comenzi, faţă de 2019 când aceasta a fost 9 decembrie, cu 7.186 comenzi, tot o zi de luni.

”Zilele de luni sunt cele mai aglomerate. Peste weekend clienţii au timp să gândească achiziţiile, să compare preţuri şi să se informeze despre produse, iar luni plasează comanda. A fost interesant de remarcat că românii au plasat comenzile de Crăciun mai târziu în 2020 faţă de 2019, probabil fiind mai atenţi la campaniile de reduceri şi la promoţii, dar şi datorită creşterii flexibilităţii în livrare, petrecând mai mult timp acasă”, adaugă Arthur Rădulescu.

Potrivit datelor Merchant Pro, cele mai active oraşe din punct de vedere al dinamicii online-ului, în afară de Bucureşti, sunt Constanţa, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara.

Pentru 2021, Merchant Pro estimează că ritmul creşterilor din online va fi în continuare ascendent, însă mai temperat. Adopţia online-ului va continua mai ales în rândul retailerilor locali, care vor integra masiv online-ul în strategia de vânzări.

”Cu siguranţă comportamentul clienţilor s-a schimbat, iar trendul ascendent se va menţine, însă creşterile de la nivelul acestui an nu vor fi la fel de spectaculoase. Vom vedea în continuare evoluţii pozitive semnificative în rândul afacerilor care vor trece în online, precum şi optimizarea celor care deja activează pe acest segment. Pentru retail, 2021 va fi un an al consolidării prezenţei în online”, a conchis Arthur Rădulescu.

MerchantPro este noua identitate a platformei autohtone ShopMania BIZ. Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online i-au utilizat funcţionalităţile în cei peste 10 ani de prezenţă pe piaţă.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din ecommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi de ecommerce, servicii de suport şi soluţii personalizate.

ShopMania Net a avut o cifră de afaceri de 1 milion de euro în 2019. Compania operează comparatorul de preţuri Shopmania.ro şi platforma de e-commerce MerchantPro, care reprezintă 50% din business.


 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.