Impetum Group a anunţat marţi că lansează "Confidex - Despre încrederea în economie în vremuri de criză", un proiect de anvergură naţională care va realiza radiografia efectelor crizei Covid 19 asupra mediului de business, iar specialiştii grupului spun că perioada pe care o traversăm este structurată în trei etape: etapa de şoc şi conştientizare care va dura până la sfârşitul izolării, etapa de analiză şi înţelegere a impactului crizei, ce va dura probabil până la sfârşitul anului, şi etapa de adaptare a business-urilor la realităţile economice post criză sanitară, care va începe din 2021.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Impetum Group s-a format din reunirea brandurilor CITR, liderul pieţei de insolvenţă din România, Roca, prima soluţie de consolidare a IMM-urilor româneşti care au un viitor valid, dar traversează un moment dificil, şi Roca X, un proiect destinat start-up-urilor disruptive din piaţa de tehnologie.

"În plină criză sanitară şi în debutul unei crize economice ce se anunţă severă, Impetum Group, care reuneşte CITR, Roca şi Roca X, lansează proiectul Confidex-Despre încrederea în economie în vremuri de criză. Proiectul va radiografia pas cu pas efectele pe care criza coronavirusului le va avea asupra economiei şi va pune accent pe elementele care redau încrederea mediului de business în economie", a anunţat marţi grupul, într-un comunicat.

Confidex este invitaţia lansată de Impetum Group businessului românesc de a folosi criza pentru o reconstrucţie strategică şi corectă pentru o economie mai solidă în România.

"Conform analiştilor Impetum Group, perioada pe care o traversăm este structurată în trei etape. Etapa de şoc şi conştientizare care va dura până la sfârşitul izolării cauzate de criza sanitară, etapa de analiză şi înţelegere a impactului crizei, în care se vor trage concluziile şi se vor căuta soluţii ce va dura probabil până la sfârşitul anului şi etapa de adaptare a business-urilor la realităţile economice post criză sanitară, care va începe din 2021", arată comunicatul.

Prima dintre aceste etape, în care ne aflăm deja, va fi acoperită în cadrul Confidex de o serie de studii şi cercetări sociologice periodice care să ne arate nivelul de încredere în economie, percepţia asupra direcţiei economiei, intenţiile cu privire la investiţii şi dezvoltare, dar nu numai.

În cadrul Confidex, Impetum Group invită cercetători, finanţişti din domeniul bancar, specialişti în psihologie, antreprenori şi reglementatori care înţeleg însemnătatea percepţiei şi corelează datele soft cu cele hard ca să traseze o hartă actuală şi relevantă a economiei.

În a doua etapă a crizei, Impetum Group îşi propune să analizeze toate datele colectate şi să dezvolte un set de metrici care să ne ajute să reconstruim economia românească. La acest moment este luată în calcul inclusiv dezvoltarea unui indicator macroeconomic care să calculeze direcţia economiei.

Planul este de a identifica o serie de variabile macroeconomice relevante, de a identifica corelaţiile cu factori psihologici şi de a dezvolta modelul matematic care să rezulte într-un leading indicator pentru economia României.

"Astfel, când ajungem în faza a treia a crizei, vom putea face scenarii de reconstrucţie, găsi măsuri de refinanţare, noi investiţii şi linii noi de business adaptate momentului, pentru a construi o economie locală mai robustă", spun specialiştii grupului.

Impetum Group consideră că mediul de business are nevoie de o analiză aprofundată a cauzelor şi efectelor crizei, altfel decât le-am înţeles în crizele trecute, în care focusul nostru era pe reacţiile pe care trebuia să le avem imediat. În acest sens, proiectul Confidex - Despre încrederea în economie în vremuri de criză va cuprinde sondaje periodice în rândul  managerilor companiilor româneşti de toate dimensiunile, dezbateri mediatizate şi analize de piaţă, studii care vor fi ulterior înaintate autorităţilor şi factorilor de decizie, cu scopul de a maximiza şansele mediului de afaceri românesc la o adaptare rapidă şi avantajoasă.

"Azi avem ocazia unui nou start. Fără compromisuri. Economia e jos, dar nici înainte de criza sanitară nu era bine. Confidex este traducerea convingerii noastre că încrederea în economie trebuie să existe indiferent de vremurile pe care le traversăm. În acest sens am iniţiat acest proiect. În prima fază vom începe un jurnal de bord al aceste crize, un jurnal interactiv în care să strângem date, informaţii, idei, probleme şi dileme cu care se confruntă în perioada aceasta business-urile şi antreprenorii. Acest lucru ne va ajuta să avem o imagine în timp real a economiei şi un dialog deschis cu tot mediul de business pe care să construim ulterior soluţii. Răsturnăm şansele şi creăm premise pentru transformarea economiei, anterior bolnavă, într-o economie robustă, cu afaceri rezistente la criză”, a declarat Andrei Cionca, CEO Impetum Group.

La baza iniţiativei Confidex stă misiunea Impetum Group de a susţine antreprenoriatul românesc, prin maximizarea valorii de business în oricare etapă din viaţa unei companii.

"Într-o economie fragilă, Impetum Group îşi propune să devină un hub de resurse care aduce împreună business knowledge, capital şi comunitate de manageri şi antreprenori dornici să participe activ la consolidarea culturii antreprenoriale din România", spune acesta.

Ca parte a proiectului Confidex, în perioada aprilie - mai, Impetum Group va realiza şi o serie de dezbateri pe diferite teme la ordinea zilei în economie, unde alături de Andrei Cionca, CEO Impetum Group, vor participa top lideri de opinie şi profesionişti cu expertiză în diferite domenii economice.

Impetum Group s-a format din reunirea brandurilor CITR, liderul pieţei de insolvenţă din România cu 20 de ani de experienţă în management de criză, Roca, prima soluţie de consolidare a IMM-urilor româneşti care au un viitor valid, dar traversează un moment dificil, şi Roca X, un proiect destinat start-up-urilor disruptive din piaţa de tehnologie. Impetum este grupul românesc care şi-a propus să aducă la un loc capital, management şi servicii, dedicat misiunii de a maximiza valoarea de business în oricare etapă din viaţa unei companii.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.