Teritoriul chinez Macao a devenit aproape un oraş fantomă, într-o perioadă care de obicei este cea mai aglomerată din an pentru cel mai mare centru de cazinouri din lume, în urma măsurilor autorităţilor de a ţine sub control virusul, Starbucks a închis jumătate din restaurantele din China, în timp ce Toyota a anunţat că fabricile sale din China vor rămâne închise până pe 9 februarie, transmit BBC şi Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Guvernul local din Macao a anunţat marţi seara că va limita programul prin care persoanele fizice intră în regiune prin China continentală, la câteva zile după ce a suspendat pachetele turistice. Începând de vineri, sosirile au scăzut cu 69%, potrivit celor mai recente date.

Măsurile au fost luate în timp ce numărul deceselor provocate de coronavirus a atins 132 în China, în timp ce numărul cazurilor a urcat cu 1.500.

Virusul a amplificat îngrijorările în fosta colonie portugheză, legate de impactul încetinirii economiei chineze şi protestele antiguvernamentale din Hong Kong.

Starbucks a închis jumătate din restaurantele din China, pentru a-şi proteja angajaţii şi a susţine eforturile guvernului de a ţine sub control extinderea virusului.

Lanţul de cafenele a avertizat că extinderea rapidă a infecţiei îi va afecta probabil performanţele financiare.

Starbucks are aproape 4.300 de restaurante în China, cele mai multe deţinute în afara Statelor Unite.

Directorul general al Starbucks, Kevin Johnson, a spus că grupul trece ”printr-o situaţie foarte dinamică”.

Starbucks a deschis primul restaurant în China în ianuarie 1999. Vânzările din China reprezintă circa 10% din veniturile globale ale Starbucks, fiind cel mai important motor de dezvoltare din străinătate.

Măsura scoate în evidenţă dificultăţile cu care se confruntă companiile cu operaţiuni în străinătate din cauza răspândirii virusului mortal.

Directorul general al Apple, Tim Cook, a spus că Apple ”monitorizează îndeaproape” epidemia provocată de coronavirus, care i-a umbrit estimările pentru viitorul trimestru.

Gigantul sectorului tehnologiei a limitat deplasările şi a redus programul de lucru în magazinele din China, în timp ce fabricile furnizorilor rămân închise o perioadă mai lungă de timp decât era planificat.

La începutul acestei săptămâni, Facebook a devenit prima companie americană care a spus angajaţilor să evite călătoriile în China.

Toyota a anunţat miercuri că fabricile sale din China vor rămâne închise până pe 9 februarie, ca reacţie la coronavirus. Producătorul auto japonez a anunţat că închiderea fabricilor corespunde cu restricţiile impuse transporturilor de către autorităţile chineze, în timp ce compania evaluează lanul de aprovizionare.

Toyota are fabrici în oraşul Tianjin, din nordul Chinei, şi în provincia sudică Guangdong.

Sute de străini au fost evacuaţi din provincia centrală Wuhan, care este epicentrul epidemiei.

Avioane charter au plecat din Wuhan cu cetăţeni japonezi ţi ai Uniunii Europene, în timp ce Comisia Europeană a anunţat că va ajuta la repatrierea cetăţenilor europeni, la solicitarea Franţei.

În acelaşi timp, companii din China au recomandat angajaţilor să lucreze de acasă, în încercarea de a încetini răspândirea bolii.

Companiile oferă angajaţilor şi vacanţe mai lungi şi spun angajaţilor care revin din cele mai afectate zone să nu vină la serviciu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.