Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucători din piaţa materialelor de construcţii, a înregistrat în primul semestru al anului o cifră de afaceri consolidata de 338,5 de milioane lei, dublându-şi cifra de afaceri faţă de primul semestrul al anului anterior, când a cumulat afaceri de circa 172 milioane lei. În aceeaşi perioadă, profitul a crescut cu peste 33%, la 10,52 milioane lei, faţă de 7,89 milioane lei în primele şase luni ale anului trecut.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Principala contribuţie la această creştere au avut-o business-urile intrate anul trecut în portofoliul grupului, respectiv Depaco  (Wetterbest), fabrica de panouri sandwich din Serbia şi business-ul Politub. Istoric, primul semestru reprezintă aproximativ 40% din afacerile anuale ale Teraplast, conform sezonalităţii industriei”, arată un comunicat al grupului.

Reprezentanţii TeraPlast spun că, dincolo de consolidarea noilor achiziţii, fiecare linie de business şi-a continuat creşterea organică, rezultat al strategiei urmate de grup, care s-a axat cu preponderenţă pe dezvoltarea reţelei de distribuţie, creşterea prezenţei în pieţele europene şi capacitatea de inovare în dezvoltarea de noi produse. 

”Rezultatele din primul semestru al acestui an ne confirmă că am abordat strategia potrivită în 2017, prin cele trei achiziţii importante: fabrica TeraSteel din Serbia, integrarea în grup a business-ului Wetterbest şi a activităţii Politub. Acestea au reprezentat un demers amplu de dezvoltare a portofoliului nostru, au adus plus valoare şi vor contribui semnificativ la dezvoltarea afacerilor noastre pe termen mediu, drept dovadă şi obiectivul de a ne dubla cifra de afaceri faţă de anul trecut. Evoluţia profitului este în urma creşterii cifrei de afaceri, motiv pentru care în următoarele şase luni ne vom concentra pe creşterea eficienţei business-urilor şi îmbunătăţirea marjei, în special pe segmentele de ţiglă metalică şi sisteme de apă, gaz şi canalizare”, spune directorul financiar al Grupului TeraPlast, Ioana Birta.

Segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 112 milioane lei, în creştere cu 74% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul unei creşteri EBITDA de 58%. Această creştere a fost generată în special de fabrica din Serbia, de unde se comercializează produse în opt ţări europene. Unitatea de producţie din Bistriţa se va concentra pe dezvoltarea segmentului premium.

Începând cu anul 2018, situaţiile financiare ale grupului includ şi compania Depaco, a cărei cifră de afaceri a crescut cu 25% faţă de primele şase luni ale anului precedent, prin continuarea dezvoltării segmentului de acoperişuri pentru construcţii industriale şi prin sporirea prezenţei în nordul ţării. Wetterbest îşi continuă strategia de majorare a cotei de piaţă.

Divizia de mase plastice a înregistrat venituri de 145 milioane de lei în prima parte a acestui an, în creştere cu 35% faţă de primul semestru din 2017. Pe acest segment, Grupul TeraPlast este liderul pieţei în care activează şi, totodată, îşi îmbunătăţeşte constant prezenţa în ţările învecinate.

Segmentul granule a obţinut venituri de 32 milioane lei, o creştere de 40% faţă de prima jumătate a anului 2017, în condiţiile menţinerii marjei EBITDA la 12%.

”Conform reprezentanţilor companiei, construcţiile din sectorul privat sunt în continuare pe un trend crescător, însă în contextul încetinirii creşterii consumului şi a producţiei industriale, nu se  aşteaptă la oportunităţile pe care piaţa le-a oferit în 2017. În ceea ce priveşte proiectele de infrastructură, sunt multe licitaţii publice începute şi neatribuite, prin urmare afacerile Grupului vor fi determinate şi în acest an de dinamica sectorului privat”, informează TeraPlast.

Grupul TeraPlast este în prezent unul dintre cei mai importanţi producători de materiale pentru piaţa construcţiilor. Portofoliul de produse al grupului este structurat pe şase linii de business: Instalaţii & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri termoizolante, Fereste & Uşi şi Ţiglă Metalică (prin brandul Wetterbest). Grupul TeraPlast este activ pe piaţa externă din octombrie 2017, după deschiderea TeraSteel Serbia, prima fabrică inaugurată după 1990 şi aflată integral în proprietatea unei firme româneşti.

Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup - TeraPlast - este listată la Bursa de Valori Bucureşti, sub simbolul TRP.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.