Grupul TeraPlast, unul dintre cei mai mare producători de materiale de construcţii din România, a înregistrat o EBITDA (câştigul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare – n.r.) de 68,3 milioane de lei, în creştere cu 29% în primele nouă luni din 2019, iar afacerile au depăşit 719 milioane lei, a anunţat, marţi, compania.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cea mai mare creştere a EBITDA a fost înregistrată de TeraPlast şi TeraPlast Recycling, cu un avans de aproape 50% faţă de primele nouă luni ale anului trecut. În aceeaşi perioadă, grupul a înregistrat o creştere de 22% a cifrei de afaceri, până la 719,14 milioane de lei, în linie cu bugetul.

”Datorită dinamicii pieţei de construcţii şi a măsurilor de eficientizare operaţională, primele nouă luni ale anului sunt cele mai bune din istoria Grupului TeraPlast, atât din punct de vedere al profitabilităţii, cât şi al vânzărilor. Ne-am consolidat cotele de piaţă şi suntem pregătiţi să ne implicăm cu aceeaşi determinare în dezvoltarea proiectelor viitoare astfel încât să ne continuăm creşterea”, a declarat Ioana Birta, director financiar al grupului TeraPlast.

Pentru 2019, Grupul TeraPlast îşi propune o cifră de afaceri de peste 900 milioane de lei şi o EBITDA de peste 88 milioane de lei. Cea mai bună performanţă în primele nouă luni din an a fost înregistrată de TeraPlast şi TeraPlast Recycling, cu un avans al afacerilor de 28%, la 278,5 milioane de lei.

Creşterea înregistrată de TeraPlast vine preponderent din vânzarea de sisteme de canalizare, apă şi gaz pentru proiecte de infrastructură. Pentru sistemele din PVC pentru canalizare s-au înregistrat creşteri de peste 40% a vânzărilor, iar pentru cele din polietilenă de peste 80%. Astfel, Grupul şi-a consolidat poziţia de lider detaşat al pieţei de canalizare exterioară.

TeraSteel România şi Serbia, lider în piaţa de panouri PUR şi PIR din România şi Serbia după volumele vândute, a înregistrat în primele nouă luni o creştere de 18% a cifrei de afaceri, până la 217 milioane de lei şi un avans de 30% a EBITDA, până la 25,18 miloane de lei. Marja EBITDA a TeraSteel, de 11,6%, este peste media industriei şi reflectă maturizarea business-ului din Serbia. TeraSteel deserveşte un portofoliu stabil de distribuitori în regiune, fiind unul dintre cei mai importanţi 5 jucători din Ungaria, Bulgaria şi Moldova. Totodată, compania accesează noi pieţe prin dezvoltarea de soluţii premium, precum panourile sandwich cu vată minerală şi halele la cheie Lead by TeraSteel.

Cifra de afaceri a Wetterbest a avut o creştere de 22%, la 202 milioane de lei, în timp ce EBITDA a avansat cu 10%, depăşind 13,5 milioane de lei. EBITDA Wetterbest reflectă cheltuielile operaţionale făcute pentru a sprijini dezvoltarea viitoare: creşterea salariilor, promovarea brandului şi dezvoltarea vânzărilor în centrul şi nordul ţării.

”Rezultatele TeraGlass reflectă temporizarea unor proiecte rezidenţiale la care compania este furnizor, astfel încât vânzările companiei au fost direcţionate în special pe reţelele de DYI, lucru care a impactat şi marja. În perioada următoare, compania continuă investiţia în noua unitate de producţie (finanţată parţial cu ajutor de stat), în urma căreia se aşteaptă la o îmbunătăţire a vânzărilor şi a profitabilităţii începând cu 2020”, se arată în comunicat.

În primele nouă luni, Grupul TeraPlast a realizat investiţii de 64 milioane de lei. De asemenea, Grupul TeraPlast a înregistrat o îmbunătăţire semnificativă a poziţiei de cash, generând 38,5 milioane lei din activitatea operaţională.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.