Grupul Lavazza a raportat o cifră de afaceri de 2,308 miliarde de euro în anul 2021, în creştere cu 11%. În sectorul agricol, cafeaua a cunoscut anul trecut cele mai semnificative creşteri de preţ, cu o creştere de aproximativ 80% în 2021, atât pentru soiurile Arabica, cât şi pentru Robusta.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Profitul net, de 105 milioane de euro, reprezintă o creştere de 44% faţă de cele 73 de milioane de euro din anul anterior.

"Grupul Lavazza şi-a prezentat astăzi rezultatele pentru anul financiar 2021, în care a raportat o cifră de afaceri de 2,308 miliarde de euro, cu indicatori financiari cheie în creştere şi un mix pozitiv de produse şi canale de distribuţie. Scenariul macroeconomic din 2022 se anunţă a fi unul complex, atât din cauza pandemiei Covid-19, cât şi a inflaţiei în creştere, care duce la creşterea costului materiilor prime”, anunţă grupul.

Anul 2021 a debutat cu o perioadă deosebit de agitată în cazul tuturor materiilor prime, iar, în sectorul agricol, cafeaua a cunoscut cele mai semnificative creşteri de preţ, cu o creştere de aproximativ 80% în 2021, atât pentru soiurile Arabica, cât şi pentru Robusta.

”Aceste creşteri au fost determinate, în principal, de problemele din lanţul de aprovizionare la nivel mondial şi de pagubele provocate de fenomenele meteorologice cauzate de schimbările climatice. Aceşti factori vor avea un impact asupra producţiei din 2022, previziunile indicând o recoltă redusă de cafea şi o menţinere a condiţiilor inflaţioniste, ceea ce înseamnă că preţurile la cafea vor rămâne semnificativ mai mari”, mai arată grupul.

La acest context dificil se adaugă scenariul geopolitic actual, în care conflictul dintre Rusia şi Ucraina are un impact pe numeroase fronturi. Pe lângă sancţiunile internaţionale şi scăderea valorii rublei, principalele efecte se resimt asupra materiilor prime pentru care Rusia şi Ucraina sunt producători şi exportatori importanţi, cum ar fi gazele, petrolul şi metalele. 

Lavazza a decis să suspende toate activităţile în Rusia şi, din cauza situaţiei de forţă majoră şi a imposibilităţii de a furniza produsele noastre pe piaţă, a fost, de asemenea, nevoită să oprească temporar distribuţia în Ucraina.

"Grupul şi Fundaţia Lavazza s-au angajat să îi ajute pe cei afectaţi de război încă de la debutul situaţiei de urgenţă, atât prin donaţii către diverse ONG-uri cu care colaborăm de ani de zile, cât şi prin trimiterea de produse de primă necesitate către organizaţiile care lucrează pentru a le oferi sprijin, în speranţa că situaţia va reveni la normal cât mai curând posibil”, a declarat Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza.

În 2021, Grupul a raportat venituri în creştere cu 11% faţă de 2020, în timp ce poziţia financiară netă este pozitivă, la 283 de milioane de euro, cu un cash flow operaţional de 203 milioane de euro, o îmbunătăţire faţă de 2020 (125 de milioane de euro) şi o confirmare a performanţei operaţionale excelente a grupului.

Principalii factori de creştere sunt, în primul rând, redresarea vânzărilor pe canalul Out Of Home (revenind la 80% din valoarea raportată în 2019), după încetinirea cauzată de Covid, şi creşterea constantă a veniturilor pe canalul Home (+6,3% faţă de 2020 şi +23,8% faţă de 2019), în ciuda tendinţelor pieţei care sunt similare cu nivelurile de dinainte de Covid.

De asemenea, la nivel geografic, grupul a raportat o creştere a vânzărilor şi performanţe bune la nivel general, atât pe pieţele mai mature, cum ar fi Italia (+6%) şi Franţa (+10%), cât şi pe cele în creştere, cum ar fi America de Nord (+21%) şi Germania (+14%), ceea ce atestă soliditatea mărcilor Grupului în toate zonele. 

Profitul EBITDA (câştigurile înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări) al grupului se ridică la 312 milioane de euro, faţă de 253 milioane de euro în 2020 (+23,3%), cu un profit al tuturor câştigurilor de 13,5%, situat la nivelul de dinaintea pandemiei din 2019, comparativ cu 12,1% în 2020.

Nivelul EBIT (câştigurile înainte de dobânzi şi taxe) se situează la 163 de milioane de euro, faţă de 108 milioane de euro în 2020 (+50,9%), cu un profit EBIT de 7,1%. Ca şi în cazul EBITDA, profitul EBIT a revenit la nivelurile pre-pandemice (în 2019 s-a situat la 7,1%).

”Pe parcursul anului, pe lângă rezultatele excelente ale declaraţiei de venit şi bilanţ financiar, s-a adăugat o prezenţă internaţională mai puternică, în special prin intermediul Joint Venture-ului cu Yum China pentru dezvoltarea de cafenele în această ţară. De asemenea, au fost confirmate investiţiile în proiecte de cercetare şi dezvoltare, iar grupul este determinat să continue să integreze criteriile ESG, abordarea care ia în calcul politici de mediu, sociale şi de guvernare în modelul său de afaceri”, mai arată grupul.

Compania Lavazza, fondată la Torino, în 1895, este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. În prezent, Grupul este unul dintre principalii jucători de pe scena mondială a cafelei, cu o cifră de afaceri de peste 2,3 miliarde de euro şi un portofoliu de mărci de top care sunt lideri pe pieţele lor, precum Lavazza, Carte Noire, Merrild şi Kicking Horse. Compania este prezentă în toate sectoarele de business şi desfăşoară operaţiuni pe 140 de pieţe, având 9 fabrici în 6 ţări şi peste 4.200 de colaboratori în întreaga lume.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.