Grupul ING a înregistrat un profit net de 1,005 miliarde euro în primul trimestru al anului, în timp ce baza de clienţi primari (cu venit recurent şi încă un produs utilizat) a fost stabilă la 13,8 milioane.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Rezultatul în trimestrul 1 2021 înainte de impozitare este de 1,463 de miliarde de euro; rentabilitatea capitalurilor rămâne puternică la 15,5%. Venitul net din dobânzi este în creştere comparativ cu T42020, susţinut de rezultatul obţinut din TLTRO III (program de stimulare a creditării oferit de Banca Central Europeană), care mai mult decât a compensat presiunea generată de ratele de dobânda în scădere", a informat grupul bancar.

ING a raportat o creştere solidă de 9,1% a veniturilor din comisioane faţă de anul anterior, în special datorită produselor de investiţii.

Creditele şi avansurile acordate clienţilor au crescut cu 17,8 miliarde de euro în primele trei luni din acest an, pe măsură ce fondurile TLTRO au fost folosite pentru a sprijini economia; depozitele nete ale clienţilor au crescut cu 8,1 de miliarde de euro, reflectând impactul continuu al pandemiei Covid-19 şi al măsurilor de restricţie.

Baza de clienţi primari (cu venit recurent şi încă un produs utilizat) a fost stabilă la 13,8 milioane în trimestrul I al acestui an.

”ING a obţinut rezultate puternice în primul trimestru al anului 2021. Revenirea bruscă a profitului net la nivelul anului precedent a fost determinată de o creştere bună a veniturilor din comisioane şi costuri de risc mai mici. Veniturile din comisioane au fost stimulate de creşterea produselor de investiţii, în special în Germania şi Belgia. Franciza ING şi-a demonstrat forţa în primul trimestru, inclusiv prin succesul nostru de a converti finanţarea TLTRO din partea Băncii Centrale Europene în beneficiul clienţilor noştri, care continuă să se confrunte cu efectele pandemiei Covid-19, sprijinind astfel revenirea economică. În ceea ce priveşte costurile de risc, rămânem prudenţi şi luăm în considerare întârzierile preconizate în rambursarea creditelor. Am continuat să ne adaptăm afacerea pentru a deservi mai bine clienţii şi pentru a ne asigura că ne concentrăm pe oportunităţile de creştere relevante pentru viitor. Avansăm cu strategia noastră digitală şi mobile-first ţinând cont de gradul ridicat de utilizare a canalelor digitale din partea clienţilor noştri. În Olanda, acest lucru are ca rezultat o reducere a numărului de sucursale şi o creştere a numărului de puncte de servicii, pentru care am alocat un provizion de restructurare. De asemenea, am anunţat că vom întrerupe activităţile bancare în segmentul de retail din Austria şi Cehia pentru a ne concentra pe pieţele în care putem obţine o poziţie şi o rentabilitate mai bune", spune Steven van Rijswijk, CEO ING Group.

Banca are facilitarea unui credit de tip revolving de 10,1 miliarde de euro pentru AB InBev, cel mai mare împrumut sustenabil acordat vreodată.

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. 

Înfiinţată în 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri şi Mid-Corporate şi Wholesale Banking.

 


 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.