Sphera Franchise Group, care operează restaurantele KFC (în România, Italia şi Moldova) şi Pizza Hut şi Taco Bell (în România), a raportat în primele nouă luni pierderi de 4,71 milioane lei, de la un profit net de 38,2 milioane lei în perioada similară a anului trecut, la vânzări în restaurante de 502,4 milioane lei, care au scăzut cu 27,6%, arată raportul trimis BVB.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Sphera Franchise Group raportează vânzări consolidate de 502,4 milioane lei în primele nouă luni ale anului, reprezentând o scădere de 27,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările consolidate alegrupului în al treilea trimestru s-au ridicat la 197,9 milioane lei, ceea ce înseamnă o scădere de 20,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însă în creştere cu 86,2% comparativ cu trimestrul doi al acestui an. Performanţa înregistrată în trimestrul 3 a reuşit să reducă impactul negativ al pandemiei înregistrat în trimestrul 2", arată grupul.

Livrările prin canalele proprii şi parteneriatele cu agregatorii de comenzi online au contribuit la îmbunătăţirea performanţei în trimestrul 3. Astfel, în perioada iulie-septembrie, 24% din totalul comenzilor au fost generate prin canalele de livrare, în timp ce 76% au fost vândute în restaurante. Spre comparaţie, în aceeaşi perioadă a anului trecut, doar 6% dintre comenzi erau generate prin canalul de livrare. În ceea ce priveşte contribuţia la vânzări pe ţări, în primele nouă luni, România reprezenta 87,5%, Italia 11,3%, iar  Moldova 1,1%.

"Trimestrul 3 2020 a continuat să fie o perioadă provocatoare pentru sectorul HoReCa din întreaga lume, pandemia de COVID-19 afectând în continuare afacerile. În acest context dificil, Sphera Franchise Group şi-a continuat strategia de adaptare rapidă la mediul în continuă schimbare pentru a maximiza veniturile. Prin urmare, grupul a reuşit să încheie primele nouă luni ale anului 2020 cu o cifră de afaceri consolidată de 502,4 milioane lei (-27,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2019), dintre care 197,9 milioane lei generate în perioada iulie-septembrie 2020 (-20,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2019)", arată raportul grupului.

De la începutul anului şi până în prezent s-au deschis trei noi restaurante în Italia şi cinci în România. În trimestrul trei, au fost inaugurate patru restaurante - trei în România şi unul în Italia. De asemenea, la jumătatea lunii octombrie un nou restaurant KFC a fost inaugurat in România, iar la jumătatea lunii noiembrie au fost inaugurate: un restaurant KFC în Italia şi un restaurant Taco Bell în România.

“După un trimestru doi extrem de dificil, trimestrul trei a arătat semne de redresare. În această perioadă am redeschis toate restaurantele şi ne-am concentrat în principal pe extinderea serviciilor de livrare, optimizarea meniurilor pentru a se potrivi condiţiilor pieţei, reproiectarea fluxurilor de clienţi şi de producţie, analiza şi îmbunătăţirea structurilor de costuri pentru a maximiza performanţa. În ciuda pandemiei, am continuat să punem în aplicare planul de deschidere a restaurantelor noi, precum şi identificarea de noi spaţii pentru dezvoltări viitoare. Mulţumim tuturor membrilor echipei pentru implicarea şi dedicarea lor continuă”, a declarat Călin Ionescu, directorul general al Sphera.

În trimestrul trei, Sphera a reuşit să pună în aplicare măsuri importante de reducere a costurilor, atât la nivelul restaurantelor, cât şi la nivelul cheltuielilor generale şi administrative. Mai mult, pe parcursul trimestrului trei, grupul a beneficiat de ajutor de stat din partea guvernului român, care a contribuit la scăderea cheltuielilor cu salariile cu 33,4%, iar renegocierea cu proprietarii de spaţii comerciale a contribuit la scăderea cheltuielilor, cu chiria, cu 20,7%. De asemenea, costurile de publicitate au fost reduse cu 34,9%, faţă de trimestrul 3 2019.

Grupul a realizat în trimestrul 3 un profit net de 17,6 milioane lei, cu 12,3% mai mic faţă de ​​trimestrul 3 2019.

"Performanţa noastră în trimestrul 3 a contribuit la recuperarea a 26,9 milioane lei în EBITDA şi la reducerea pierderii nete înregistrate la 30 iunie cu 17,6 milioane lei. Este important să subliniem creşterea marjei EBITDA normalizată, de la 12,3% în trimestrul 3 2019 la 13,6% în trimestrul 3 2020, cel mai ridicat nivel trimestrial înregistrat de la listarea grupului. Spre comparaţie, în trimestrul 1 marja EBITDA normalizată la nivel de grup a fost de 1,8%, iar în trimestrul 2 de -1,9%. Trebuie, de asemenea, să menţionez performanţa KFC România, care a înregistrat o marjă operaţională impresionantă de 19,2% şi a KFC Moldova de 21,2%. Totodată aş vrea să subliniez şi poziţia solidă pe care o înregistrăm din punct de vedere lichiditate cu un sold de 113 milioane lei” a declarat directorul financiar, Valentin Budeş.

La 30 septembrie, grupul număra 158 de restaurante, dintre care 157 deschise şi deservind clienţii, respectând în acelaşi timp măsurile de siguranţă impuse în contextul pandemiei.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.