Gigantul american Google ia în calcul punerea funcţiilor de inteligenţă artificială din motorul său de căutare în spatele unui paywall, ceea ce ar reprezenta o premieră pentru companie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Google încă nu a lansat funcţiile de AI ale motorului său de căutare la nivel global pentru toţi utilizatorii, dar deja şefii companiei evaluează monetizarea acestora, dincolo de reclame.

Conform Financial Times, executivii companiei discută despre vânzarea unei versiuni Premium a motorului de căutare, care să includă informaţiile oferite de AI.

Sursele citate susţin că inginerii companiei dezvoltă deja tehnologia necesară, însă o decizie finală în acest sens încă nu a fost luată.

Actuala versiune a motorului de căutare, cu multe reclame şi spam, va continua să funcţioneze în paralel şi să fie gratuită.

Motorul de căutare a generat venituri de 175 de miliarde de dolari anul trecut, ceea ce reprezintă mai bine de jumătate din toate veniturile companiei.

Google a început să experimenteze cu inteligenţa artificială în motorul său de căutate în mai anul trecut, însă, s-a mişcat cu mare greutate, iar aceste funcţionalităţi nu sunt încă disponibile decât unui număr limitat de utilizatori.

Dacă informaţia se va concretiza, va fi pentru prima oară când Google Search se va abate de la modelul său tradiţional de business bazat pe reclame.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.