General Motors şi divizia a sa de tehnologie de conducere autonomă Cruise au autorităţilor de reglementare din SUA să îi acorde permisiunea de a construi şi de a desfăşura pe drumurile publice un vehicul autonom, fără comenzi umane, cum ar fi volanele sau pedalele de frână, a anunţat vineri Cruise, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cruise a spus într-o postare pe blog că a cerut permisiunea de a implementa Cruise Origin, care nu are nevoie de funcţii precum un volan pentru a funcţiona în siguranţă.

Administraţia pentru Siguranţa Traficului pe Drumurile Naţionale are autoritatea de a acorda dreptul  ca un număr limitat de vehicule care nu sunt controlate uman să circule temporar pe drumurile din SUA.

”Depunerea acestei cereri semnalează faptul că Cruise şi GM sunt gata să construiască şi să desfăşoare Origin, aici, în America”, a scris Cruise, spunând că va extinde opţiunile de mobilitate pentru persoanele care s-au confruntat în mod tradiţional cu bariere în calea unui transport fiabil, între care persoanele în vârstă şi nevăzătorii.

Origin, care a fost dezvoltat de GM şi Honda Motor – investitor în Cruise, are două scaune lungi faţă în faţă, pe care pot încăpea confortabil patru pasageri.

Producţia ar urma să înceapă la sfârşitul anului 2022, la o fabrică GM din Detroit, pentru ca vehiculele să fie livrate în 2023, a anunţat vineri Cruise.

Cruise şi GM au dezvăluit pentru prima dată, în octombrie 2020, că intenţionează să solicite aprobarea autorităţii de reglementare pentru a implementa Cruise Origin.

În 2018, GM a solicitat autorităţii să permită circulaţia unei maşini construite pe baza unui Chevrolet Bolt, fără volan sau pedale de frână. La sfârşitul anului 2020, GM a retras însă cererea.

Autoritatea de reglementare a refuzat să comenteze vineri.

Legislaţia pentru accelerarea introducerii maşinilor fără control uman, cu conducere autonomă, pe drumurile din SUA s-a blocat în Congres. Conform legislaţiei actuale, companiile pot solicita o scutire de la standardele de siguranţă pentru vehicule cu motor, pentru până la 2.500 de vehicule, timp de până la doi ani.

În mai 2021, Cruise a cerut preşedintelui Joe Biden să susţină o legislaţie care să mărească plafonul pentru numărul de vehicule pe care o companie poate încerca să le scutească de la regulile de siguranţă.

Regulile au fost în mare parte scrise cu zeci de ani în urmă, pe baza controlului uman asupra vehiculelor.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.