Ford Motor, Toyota Motor şi Nissan Motor au anunţat, vineri, că vor reduce producţia de vehicule în această lună, din cauza deficitului de semiconductori, devenind ultimii dintr-o serie de producători auto afectaţi de lipsa cipurilor, pe fondul creşterii cererii în timpul crizei coronavirusului, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Honda Motor a anunţat la rândul său, vineri, că producţia sa din Japonia ar putea fi afectată de oferta insuficientă de semiconductori.

Producătorii de automobile şi producătorii de electronice se confruntă cu o penurie globală de cipuri, deoarece cererea consumatorilor a revenit din cauza pandemiei coronavirusului, provocând întârzieri în producţie.

Analistul Credit Suisse, Daniel Levy, a declarat într-o notă de cercetare că problemele legate de furnizarea cipurilor pot limita producţia auto pe termen scurt pentru industrie.

Producătorul american de autovehicule Ford a declarat că va opri producţia la fabrica de asamblare din Louisville, Kentucky, care construieşte SUV-urile Ford Escape şi Lincoln Corsair, devansând o săptămână de pauză programată pentru mai târziu în acest an.

Toyota va reduce producţia de camionete de dimensiuni mari Tundra la uzina din San Antonio, Texas, dar purtătorul de cuvânt Scott Vazin nu a ştiut să spună imediat cu câte vehicule.

”Vom restrânge producţia”, a spus el, adăugând că nu vor fi afectate alte vehicule americane.

Ford a refuzat să identifice furnizorul de cipuri şi purtătoarea de cuvânt Kelli Felker a declarat că compania speră ca fabrica să funcţioneze din nou săptămâna următoare.

Nissan a declarat că intenţionează să reducă producţia Note, o maşină electrică hibridă, la uzina Oppama din prefectura Kanagawa, Japonia, dar nu a oferit detalii cu privire la dimensiunea reducerii producţiei.

Ziarul Nikkei a relatat că Nissan îşi va reduce, în ianuarie, producţia de vehicule Note la uzina Oppama la aproximativ 5.000 de unităţi, de la cele 15.000 de unităţi planificate iniţial.

”Un deficit global de semiconductori a afectat achiziţia de piese din sectorul auto. Ca urmare a acestui deficit, fabrica Oppama din Japonia va ajusta volumul în ianuarie, reducând producţia Nissan NOTE ”, a anunţat Nissan într-un comunicat.

Grupul german Volkswagen a anunţat luna trecută că se confruntă cu o penurie în aprovizionarea cu semiconductori şi că va ajusta producţia la uzinele din China, America de Nord şi Europa.

Honda a început, de asemenea, ”să vadă un anumit impact asupra aprovizionării cu piese”, a spus un purtător de cuvânt al companiei. El a adăugat că compania examinează ajustările producţiei pentru fiecare model de maşină.

Honda îşi va micşora mai întâi producţia cu aproximativ 4.000 de unităţi în această lună, afectând în principal modelul subcompact Fit, fabricat la o uzină din oraşul Suzuka din prefectura Mie, a relatat, vineri, ziarul Nikkei.

Un incendiu masiv la o fabrică de cipuri deţinută de Asahi Kasei Microdevices Corp (AKM), o divizie a Asahi Kasei, din sudul Japoniei, produs în octombrie, a afectat şi aprovizionarea cu semiconductori.

În timp ce stocurile de cipuri ale Honda sunt asigurate până în februarie, compania este ”în prezent evaluată pentru aprovizionarea ulterioară”, a spus purtătorul de cuvânt.

Separat, compania chineză GAC a anunţat că o companie mixtă cu Honda a primit avertismente cu privire la furnizarea anumitor modele, dar nu a dat detalii. Dongfeng Motor din China, care are şi un parteneriat cu Honda, nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.