Cea mai mare campanie de cumpărături online din lume, Singles’ Day (Ziua celibatarilor), s-a încheiat luni în China într-o atmosferă considerată ”modestă”, în pofida reducerilor masive şi a unei perioade de promovare extinse la peste o lună, semn că încrederea consumatorilor rămâne scăzută în contextul crizei imobiliare şi al incertitudinii economice, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Retailerii chinezi au încercat să contracareze slăbiciunea cererii prin discounturi agresive, cupoane de miliarde de yuani şi evenimente prelungite, care au început încă din prima jumătate a lunii octombrie. Cu toate acestea, entuziasmul tradiţional pentru ziua de 11 noiembrie, simbol al ”celibatarilor”, pare să se fi estompat.

”Este un tablou mixt. ‘Apatia’ ar fi termenul potrivit pentru a descrie vânzările şi sentimentul general din acest an”, a declarat Josh Gardner, CEO al firmei Kung Fu Data, care gestionează magazine online pentru mărci internaţionale în China.

”Unele branduri au depăşit aşteptările, altele au rămas la acelaşi nivel sau chiar au scăzut faţă de anul trecut.”

Potrivit companiei de analiză Syntun, vânzările totale din perioada Singles’ Day au atins 1,7 trilioane de yuani (aproximativ 234 miliarde de dolari), faţă de 1,44 trilioane de yuani în 2023, însă creşterea s-a datorat în principal duratei mai lungi a campaniei, nu unei accelerări a consumului.

Marile platforme, precum Alibaba şi JD.com, nu mai publică de câţiva ani cifre oficiale privind vânzările, renunţând la spectacolele televizate care marcau recorduri anuale. JD.com a anunţat totuşi că numărul utilizatorilor care au plasat comenzi a crescut cu 40%, iar comenzile totale cu aproape 60%.

Alibaba, prin platformele Tmall şi Taobao, prelungeşte promoţiile până pe 14 noiembrie, fără a furniza încă date oficiale. Compania a declarat anterior că 35 de branduri – printre care Nike, L’Oréal, Anta şi Proya – au vândut fiecare peste 100 milioane yuani în prima oră a evenimentului.

Pentru a atrage clienţii fideli, Alibaba a oferit subvenţii de 50 miliarde yuani membrilor săi premium 88VIP, observând o creştere de 39% a utilizatorilor activi zilnic faţă de anul trecut.

”Aceşti consumatori premium, cu frecvenţă mare de cumpărare, susţin segmentul superior al pieţei, care a rămas cel mai rezilient”, a explicat Jacob Cooke, CEO al WPIC Marketing + Technologies.

În paralel, Alibaba şi alte platforme chineze accelerează extinderea internaţională, lansând campanii Singles’ Day în peste 20 de ţări, inclusiv Marea Britanie, unde AliExpress a organizat un eveniment live de vânzări Pop Mart.

Analiştii de la Bain & Company avertizează însă că, pe fondul slăbirii consumului intern, creşterea globală devine o prioritate strategică pentru marile platforme chineze.

Pentru tot mai mulţi cumpărători chinezi, ca Li Yan, o gospodină de 45 de ani din Beijing, cumpărăturile de „Singles’ Day” şi-au pierdut farmecul: „Până anul trecut îmi făceam o listă din timp, dar acum pot cumpăra oricând. N-am mai simţit nevoia să profit de reduceri speciale.”

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.