Companiile găsesc tot mai greu angajaţi buni indiferent de nivelul de calificare, dar în principal specialişti din domeniul tehnic, în condiţiile în care România a devenit un hub de producţie, dar şi unul logistic, pentru producătorii şi furnizorii de piese auto. O soluţie temporară identificată pentru rezolvarea acestei probleme este apelarea la companii specializate de leasing de personal, a declarat, pentru News.ro, managerul fabricii de componente auto Federal-Mogul Friction Products din Ploieşti, Bogdan Dimitriu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

România a devenit în ultimii ani un hub de producţie şi logistic pentru producătorii de componente auto, odată cu investiţiile semnificative făcute la Mioveni şi Craiova de doi constructori auto importanţi pe plan mondial, Renault şi Ford. Însă, odată cu dezvoltarea acestei industrii şi cu plecarea masivă din ţară a specialiştilor, jucătorii de pe această piaţă au început să se confrunte, tot mai des, cu dificultăţi în a găsi candidaţi buni pentru posturile scoase la concurs. Una dintre soluţii este apelarea la companii specializate pe leasing de personal, consideră Bogdan Dimitriu.

”Am constatat că la orice nivel de calificare este dificil să găseşti candidaţi buni, însă, în mod particular, întâmpinăm dificultăţi de recrutare a specialiştilor tehnici şi aş menţiona aici electricieni industriali, ingineri şi tehnicieni de automatizări. O soluţie temporară pe care am identificat-o este să apelăm la companii specializate de leasing de personal şi furnizori specializaţi în identificarea şi recrutarea candidaţilor”, a declarat Dimitriu.

Acesta a subliniat că alegerea unei zone defavorizare reprezintă o oportunitate de a dispune de forţă de muncă încă neabsorbită de alţi competitori, însă şi un efort suplimentar în formarea personalului. Fabrica de la Ploieşti a subsidiarei din România a producătorului american de componente auto Federal-Mogul are în plan extinderea producţiei pe termen scurt, ca urmare a solicitărilor venite din partea producătorilor auto.

În luna aprilie a acestui an, compania a inaugurat la Ploieşti o fabrică de ştergătoare de parbrize, ultima investiţie dintr-o serie mai lungă. Până în anul 2019 compania are în plan creşterea suprafaţei de producţie la fabrica de plăcuţe de frână cu 50% prin instalarea graduală de noi linii de producţie.

”În fiecare an, începând cu 2014, când a avut loc preluarea de către compania noastră a unităţii de producţie de plăcuţe de frână de la Ploieşti, Federal-Mogul a extins constant operaţiunile – inaugurarea centrului de shared services de la Bucureşti (2014), construcţia propriu zisă a fabricii de ştergătoare (2015) urmată de inaugurarea acesteia (2016), adăugarea unei noi linii de plăcuţe de frână pentru camioane (2016), iar în prezent ne pregătim pentru o nouă extindere a fabricii de plăcuţe de frână”, a declarat Dimitriu.

În ceea ce priveşte nivelul producţiei al diviziei Friction Products, cifrele actualizate indică aproximativ 15 milioane de plăcuţe de frână, iar pentru divizia Motoparts, aproximativ 1.8 milioane ştergătoare de parbriz pe lună. În prezent la fabrica de plăcuţe de frână există patru linii operaţionale, iar numărul lor va creşte la cinci linii în 2017 şi la un total de şase linii în 2019. La fabrica de ştergătoare sunt instalate 20 linii de producţie.

Pentru a asigura sustenabilitatea extinderilor pe partea de producţie, Federal-Mogul a dezvoltat parteneriate atât cu liceele tehnice din Ploieşti, cât şi cu Universitatea Politehnica din Bucureşti şi Universitatea de Petrol-Gaze Ploieşti. În cadrul acestor parteneriate, compania va oferi elevilor şi studenţilor stagii de practică şi vizite la fabricile din grup. Compania are acum scoase la concurs posturi în domeniul financiar, comercial, tehnic şi IT.

Companiile din grupul Federal-Mogul au obţinut în România, anul trecut, venituri totale de circa 110 milioane lei, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor. Principalii competitori ai grupului, pe piaţa componentelor auto din România, sunt Draxlmaier, Autoliv, Schaeffler, Takata, SEWS, Bosch şi Leoni.

În România au fost fabricate în primele 11 luni ale acestui an 337.745 de autovehicule, cu 5,9% mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul în care producţia de Dacia Logan la Mioveni a scăzut 46,8% în perioada ianuarie-noiembrie, iar exporturile totale de autovehicule au scăzut cu 8,7%, potrivit datelor publicate vineri de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.