FAN Courier vrea să construiască opt hub-uri importante în ţară, în următorii cinci ani. Compania va instala panouri solare pe acoperişul sediului din Ştefăneştii de Jos, cu o putere instalată de 2,1 MW, şi va deveni şi producător de energie, a declarat joi Adrian Mihai, CEO FAN Courier, cofondator al companiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Într-o lună de zile vom produce energie electrică pentru consum propriu, restul vom vinde. Investiţia se ridică la 1,5 milioane euro, în panourile fotovoltaice de la hub-ul din Ştefăneştii de Jos. Am demarat proiectul la finalul anului trecut. Vom monta panouri solare şi la hub-ul din Braşov şi la Cluj”, a spus acesta.

FAN Courier a inaugurat joi hub-ul regional Cluj-Napoca, în care a investit 14,5 milioane de euro. Acesta este primul proiect din România prevăzut cu o soluţie care optimizează fluxul de curierat şi reduce timpii de sortare şi tranzit. Hub-ul, în care lucrează peste 250 de oameni, se întinde pe un teren de 44.600 metri pătraţi şi deserveşte atât zona operaţională a filialei Cluj-Napoca, dar şi întreaga zonă a Ardealului.

Opt noi hub-uri vor fi construite în următorii ani. Construcţia unui astfel de hub, fără preţul terenului, este între 11 şi 13 milioane euro.

”Următoarea investiţie pe care o vom finaliza se află la Braşov, în iulie va fi gata construcţia, iar în noiembrie vom avea instalată şi banda de sortare. Este o investiţie asemănătoare cu cea din Cluj. Acolo există deja un hub, urmează să fie mărit. Acolo vom investi în jur de 10 milioane euro în construcţie şi în banda de sortare”, a declarat joi Adrian Mihai, CEO FAN Courier, cofondator al liderului de piaţă din industria locală de curierat.

Strategia de dezvoltare a companiei pe termen mediu şi lung include construirea unui alt hub de sortare/încărcare/descărcare la Sibiu, unde s-a achiziţionat deja un teren şi continuarea dezvoltărilor la Ştefăneştii de Jos, cu un centru logistic.

”La Sibiu am cumpărat un teren destul de mare, cred că 8,7 hectare, e cel mai mare din provincie. Planul nostru pentru următorii 4-5 ani este ca toate sediile noastre unde facem tranzit, hub-uri cum le numim noi, să construim şi să avem automatizare, benzi de sortare. Cred că ajungem la 6-7 hub-uri, spre opt hub-uri importante, unde noi vrem să investim şi să avem automatizări, însemnând benzi de sortare. Facem acest lucru pentru că noi credem în piaţa de curierat. Sunt nişte nori acum care se adună la orizont, o eventuală criză economică. Dar noi credem că piaţa de curierat va fi o piaţă care va continua să se dezvolte, deoarece motorul acestei pieţe îl reprezintă online-ul. Iar online-ul, în România, ca şi procent din total comerţ, este cu mult în urmă faţă de ce se întâmplă în vest. Iar noi, într-un sens sau altul, urmăm tendinţa din vest”, spune Adrian Mihai.

Cumpărăturile în online înseamnă acum 9-10%  din totalul comerţului.

Business-ul companiei a fost însă afectat de războiul din Ucraina.

”Am avut o lună ianuarie foarte bună, care a fost peste buget şi credem că vom avea un an foarte bun, dar odată cu venirea războiului, lucrurile au căzut destul de grav. Când a început războiul, în februarie, nimănui nu-i mai ardea de cumpărături online. Toţi ne uitam la ştiri să vedem ce se întâmplă. A fost o cădere extraordinară a consumului în România în acea perioadă şi noi am resimţit-o. A fost o cădere mare în februarie, martie şi prima parte a lunii aprilie, iar acum vedem o creştere, ajungem de unde am plecat, să spunem, vedem o revigorare a vânzărilor online, a consumului, ne-am învîţat şi cu războiul”, a mai spus el.

Construcţia hub-ului din Cluj-Napoca a durat mai puţin de un an .

Terenul achiziţionat de FAN Courier pentru HUB-ul de la Cluj-Napoca are o suprafaţă de 44.600 mp, din care 28.500 mp reprezintă suprafaţă construibilă, iar 16.100 mp sunt destinaţi parcărilor şi zonelor de acces. Construcţiile deja finalizate se întind pe o suprafaţă de 6.500 mp (clădirea de birouri, zona de tranzit şi zona de sortare dedicată curierilor).

Noile tehnologii implementate măresc capacitatea de sortare la 7.500 de colete/oră, cu o viteză a sortatorului de 2,2 m/secundă.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.