Cea mai populară platformă socială, Facebook, anunţă un program prin care încearcă să convingă dezvoltatorii să folosească pentru plăţi Facebook Pay, în locul sistemului din App Store.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Facebook le promite dezvoltatorilor de aplicaţii că îi va scăpa de comisionul de 15% sau 30% plătit către Apple pentru abonamente vândute, dacă aceştia vor folosi Facebook Pay.

Practic, dezvoltatorii ar trebui să trimită utilizatorilor un link special pentru plăţile recurente, care să-i direcţioneze pe aceştia către serviciul de plăţi al Facebook.

Mark Zuckerberg însuşi spune că Facebook nu va opri niciun comision, ci se vor plăti doar taxele legale. Însă, această promisiune este valabilă doar până în 2023, după care, cel mai probabil, Facebook îşi va impune propriul comision, chiar dacă mai mic.

Pentru a motiva şi mai mult dezvoltatorii, în cadrul programului anunţat de Facebook, ce va fi disponibil la început pe bază de invitaţii, platforma socială va plăti dezvoltatorii cu sume cuprinse între 5 şi 20 de dolari pentru fiecare abonat care plăteşte astfel, până la un prag de 10.000 de dolari.

Noul program Facebook are două sensuri pentru platforma socială. Pe de o parte, poate atrage dezvoltatorii de aplicaţii de partea sa şi poate ajunge ea să fie cea care primeşte comisionul din vânzări.

Pe de altă parte, este o ameninţare directă la adresa modelului de business folosit de Apple pentru aplicaţiile din ecosistemul său şi chiar o formă de răzbunare împotriva producătorului iPhone-ului, după ce acesta a impus colectarea datelor doar cu acceptul utilizatorilor, ceea ce a afectat veniturile Facebook din reclame.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.