Salonul auto IAA Mobility de la Munchen, cel mai mare eveniment bienal de profil de pe continent, se transformă anul acesta într-o confruntare directă între marii producători europeni şi noii rivali din China. În timp ce Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz sau Renault îşi lansează noile modele electrice, giganţi chinezi precum BYD, Changan, GAC, FAW-Hongqi şi Chery îşi intensifică ofensiva pe piaţa europeană, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Este Europa împotriva Chinei. Producătorii chinezi încearcă să crească în Europa, în timp ce europenii caută să recâştige teren în zona de software şi vehicule electrice”, a rezumat Pedro Pacheco, vicepreşedinte de cercetare la Gartner.”

Ascensiunea companiilor chineze are loc pe fondul pierderilor de cotă de piaţă suferite de europeni în China, unde competiţia a fost descrisă ca ”un război darwinist al preţurilor”.

În primele şapte luni din 2025, mărcile chineze aproape şi-au dublat cota în Europa, ajungând la 4,8%, iar estimările McKinsey indică faptul că ar putea atinge nivelurile actuale ale japonezilor (14%) şi sud-coreenilor (9%).

BYD, cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, a vândut deja peste 84.000 de maşini în Europa în primele şapte luni ale anului, o creştere de 290% faţă de aceeaşi perioadă din 2024.

La Munchen, compania va prezenta noua sa gamă premium Denza şi modelul Seal 6 DM-i Touring plug-in hibrid.

Chery lansează brandurile Omoda şi Jaecoo în Germania, iar Hongqi îşi dezvăluie SUV-urile electrice EHS5, EHS7 şi EHS9.

Constructorii europeni pregătesc contraofensiva. Volkswagen va lansa ID.Polo EV, un hatchback compact cu preţ sub 25.000 de euro, programat pentru 2026.

BMW prezintă SUV-ul electric iX3 din noua gamă Neue Klasse, Renault vine cu Clio 6, iar Mercedes-Benz aduce un nou GLC electric.

În pofida tarifelor europene impuse vehiculelor electrice chinezeşti, experţii avertizează că acestea nu vor opri expansiunea: ”Statele Unite nu sunt accesibile din motive politice, aşa că Europa a rămas singura opţiune”, a explicat Xing Zhou de la AlixPartners.

”Producătorii occidentali au fost prea comozi şi vor trebui să se obişnuiască să trăiască cu o cotă de piaţă mai mică, pentru că chinezii au venit să rămână”, a concluzionat Phil Dunne, director la firma de consultanţă Stax.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.