Epic Games, creatoarea jocului “Fortnite”, a atras sprijinul jucătorilor şi al altor companii, cum ar fi proprietarul Tinder, Match Group, şi Spotify, pentru că a dat în judecată Apple şi Google, după ce cei doi giganţi ai tehnologiei au eliminat popularul joc video din magazinele lor de aplicaţii, din cauza încălcării reguilor referitoare la plăţi, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Epic Games a început o campanie împotriva producătorului iPhone prin includerea unei parodii a reclamei ”1984” a Apple în jocul său video, iar hashtagul “#FreeFortnite” a devenit rapid un trend pe Twitter.

Jucători cu sute de mii de urmăritori pe YouTube au folosit platforma de streaming video şi alte platforme de socializare pentru a-şi exprima opiniile despre această situaţie şi pentru a-şi arăta sprijinul.

”Este o nebunie, asistăm la scrierea istoriei, pentru că nu mai vedem asta”, a spus un YouTuber cu numele “thatdenverguy”, care are peste un milion de abonaţi.

“Tim Sweeney şi toţi cei de la Epic, suntem alături de voi şi vă mulţumim pentru că luaţi atitudine pentru ceva mai mare decât Fortnite, care ne ajută”, a spus acesta.

Într-un comunicat publicat joi, Apple a arătat că “Fortnite” a fost exclus din App Store pentru că Epic a lansat o funcţie de plăţi ”cu intenţia de a încălca regulile App Store, după ce a avut aplicaţiile în magazin timp de un deceniu.

Dezvoltatorii critică de mult timp comisioanele Apple, cuprinse între 15% şi 30%, care sunt aplicate pentru multe din achiziţiile din magazin, interdicaţia de a atrage clienţii prin înscrieri din afară şi ceea ce unii dezvoltatori consideră un proces opac şi impredictibil de eliminare a aplicaţiilor.

Analiştii consideră că utilizatorii de dispozitive Apple petrec cel mai mult timp cu jocuri cumpărate prin intermediul App Store, care asigură cea mai mare parte a veniturilor de pe segmentul serviciilor, în valoare totală de 46,3 miliarde de dolari pe an.

”Suntem oarecum surprinşi că Epic a optat să conteste acest lucru, pentru că operează la rândul ei un magazin digital unde percepe un comision pe vânzările terţilor”, a declarat Amit Daryanani, analist la firma Evercore.

Apple şi Google se afl în rândul marilor companii americane de tehnologie care sunt criticate pentru că ar abuza de poziţia puternică deţinută pe piaţă, iar luna trecută directorii lor generali au fost audiaţi într-o audiere în Congresul SUA timp de cinci ore.

Companii precum furnizorul de servicii de streaming muzical Spotify Technology şi Match Group, proprietarul Hinge şi al altor aplicaţii de dating, au publicat comunicate în sprijinul Epic, iar Match a acuzat Apple ”că se foloseşte de politici incorecte pentru a afecta consumatorii, dezvoltatorii de aplicaţii şi antreprenorii”.

Gene Muster, manager partener la firma Loup Ventures, a spus în schimb că beneficiile provenite de la dezvoltatori au permis App Store să fie o sursă de software şi de conţinut de încredere, pentru aproape 1,4 miliarde de dispozitive Apple active.

”Reducerea sau eliminarea comisionului ar pune în pericol integritatea App Store”, a adăugat Muster.

Lansat în 2017, “Fortnite” a atras un număr uriaş de utilizatori tineri, iar popularitatea jocului a urcat evaluarea Epic Games la peste 17 miliarde de dolari, într-o rundă de finanţare care a avut loc în acest an.

“Fortnite” concurează cu jocul “PlayerUnknown’s Battlegrounds” al Tencent Holdings.

Atât în App Store al Apple cât şi în Play Store al Google, “Fortnite” avea în iulie aproximativ 2 milioane de descărcări, potrivit firmei de analiză  SensorTower.

Dar utilizatorii Apple au cheltuit circa 34 de milioane de dolari, în timp ce utilizatorii de dispozitive cu sistemul Android au cheltuit numai 2 milioane de dolari, conform SensorTower.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.