Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) a cerut conducerii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) mai multe documente pentru a verifica neregulile semnalate la sfârşitul anului trecut de corpul de control al Ministerului Transporturilor, compania fiind de mult timp în vizorul procurorilor anticorupţie, care au trimis sute de cereri de documente în ultimii ani, au declarat miercuri, pentru News.ro, surse din domeniul transporturilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

CNADNR primeşte frecvent cereri de la DNA de verificare a unor nereguli sesizate, din care unele au legătură cu grupul de iniţiativă condus de Alin Goga, director în cadrul CNADNR, care doreşte demisia conducerii.

”Aceste hârtii vin frecvent la CNADNR, DNA a cerut sute astfel de documente. Acum este vorba despre o hârtie primită săptămâna trecută şi ar avea legătură cu sesizările făcute în raportul Corpului de Control în noiembrie 2015. Posibil să fie şi sesizări făcute de grupul de inţiativă condus de Alin Goga”, a precizat o sursă din transporturi, pentru News.ro. 

Unele documente cerute de DNA au legătură cu contractul de furnizare de instalaţii de cântărire pentru autovehicule folosite la punctele de trecere a frontiere, contract încheiat cu firma specializată pe astfel de echipamente Data Control, au explicat sursele respective. 

Alte verificări vizează un contract privind supervizarea construcţiei centurii oraşului Târgu Jiu şi un contract de servicii de consultanţă juridică încheiat de CNADNR cu casa de avocatură Raţiu&Raţiu.

”Totodată, DNA ar vrea să afle mai multe despre acordul cadru de servicii de consultanţă, asistenţă şi reprezentare juridică în probleme juridice cu care se confruntă CNADNR”, a afirmat una din sursele menţionate.

La începutul acestei luni, membri ai ”Iniţiativei pentru Restructurarea şi Reprofesionalizarea CNADNR SA”, format din foşti şi actuali angajaţi al CNADNR, au lansat mai multe acuzaţii grave la adresa Companiei de Drumuri, legate de nepotism şi neprofesionalism în executarea lucrărilor.

Aceştia au susţinut că toate porţiunile noi de autostradă construite în ultimii ani au probleme de rezistenţă.  Printre tronsoanele vizate se numără Arad - Nădlac, Timişoara - Arad şi Bucureşti - Ploieşti.

Anul trecut, CNDNR a fost verificată de corpul de control al Ministerului Transporturilor, care a descoperit mai multe nereguli grave şi a transmis concluziile către procurori. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.