Workspace Studio, distribuitor de mobilier de birou şi produse arhitecturale şi ergonomie, a înregistrat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, în creştere cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut. Compania arată că angajaţii vor spaţii de birouri care să arate mai bine decât cele de acasă, caută varietate, iar în contextul crizei economice şi al muncii în sistem hibrid, suprafeţele medii totale au scăzut cu circa 15%.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Workspace Studio, companie specializată în design şi amenajări de birouri, devenită în iunie Certified Dealer al grupului MillerKnoll în România, a înregistrat în primele 9 luni o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, în creştere cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut. Dinamica pozitivă vine pe fondul creşterii interesului companiilor de a investi în reamenajarea spaţiilor de birouri, aliniindu-se noilor tendinţe din piaţa muncii, respectiv orientarea către calitate şi regândirea posturilor de lucru şi creşterea spaţiilor de socializare, colaborare şi mentorat, în defavoarea celor individuale”, arată compania.

Proiectele realizate de Workspace Studio în primele 9 luni ale anului au drept caracteristici principale orientarea către design premium, calitate şi ergonomia pieselor de mobilier. Astfel, mobilierul ergonomic, alături de soluţiile specializate sau premium pentru piese şi zone de colaborare au generat în primele 9 luni ale anului 75% din vânzările totale ale companiei.

În primele 9 luni ale anului, proiectele destinate B2B au generat 90% din afacerile totale ale companiei, iar pentru acest an, Grupul Workspace Studio mizează pe o cifră de afaceri de peste 14 milioane de euro, cu o creştere de peste 40% faţă de 2021.

”După doi ani de schimbări şi transformări, companiile caută acum, mai mult decât oricând, să dea un nou sens spaţiilor de birouri. Vor să le transforme în spaţii plăcute, confortabile, utile, practice şi ergonomice. Angajaţii vor spaţii de birouri care să arate mai bine decât cele de acasă, caută varietate, atât în design, cât şi postural. Totodată, au crescut mult aşteptările şi exigenţele tuturor în ceea ce priveşte ergonomia, calitatea aerului, a luminii ori distribuţiei spaţiilor de lucru. Încă din primele luni ale anului a devenit vizibilă tendinţa companiilor de a se  orienta către design şi înaltă calitate”, declară Horaţiu Didea, managing partner Workspace Studio.

În contextul crizei economice şi al muncii în sistem hibrid, suprafeţele medii totale au scăzut cu circa 15%. În acelaşi timp, spaţiile au devenit mai aerisite, fiind alocate suprafeţe medii per angajat în creştere cu aproape 50% faţă de perioada pre-pandemie.

Dacă în urmă cu 2-3 ani, în 65% din suprafaţa proiectelor de amenajare erau concentrate zone individuale de lucru, birouri individuale, în prezent proporţia este de 55% în favoarea zonelor de colaborare şi socializare.

În primele 9 luni ale anului, bugetul mediu, ce ia în calcul atât staţia de lucru individual, cât şi cota aferentă din spaţiile comune, a ajuns la peste 2.000 euro/post de lucru,  în creştere cu 10% faţă de perioada similară a anului trecut.

Totodată, pe fondul reveniri la birou şi al interesului crescut pentru calitatea spaţiilor de lucru, numărul de proiecte de reamenajare a crescut semnificativ. În primele 9 luni ale anului Workspace Studio a realizat proiecte de amenajare şi reamenajare a căror valoare medie s-a situat la 350.000 euro, în creştere cu 15% faţă de 2021.

”Dacă rămânem cu ceva bun post - pandemie, cred că poate fi transformarea biroului şi modului de a munci. Transformarea birourilor în destinaţii mai frumoase şi mai elitiste este ireversibilă. Companiile investesc substanţial în spaţii verzi, terase, zone de colaborare, relaxare şi cafeteria generoase. Aşteptările angajaţilor sunt ca biroul să fie un loc încărcat emoţional, cu un design semnificativ, care să ofere atât instrumentele şi amenajarea care să stimuleze munca productivă, dar şi o platformă pentru interacţiuni formale şi informale cu colegii, totul într-un context în care sustenabilitatea este din ce în ce mai importantă”, a adăugat Horaţiu Didea.

În ceea ce priveşte soluţiile de produs, în perioada analizată cele mai căutate au fost scaunele ergonomice, placările şi pereţii arhitecturali acustici, cabinele acustice, mobilierul informal pentru zonele de discuţii, mobilierul cu tentă rezidenţială şi mobilierul destinat zonei de cafeteria.

”Încheiem aceste 9 luni cu rezultate foarte bune. Companiile au decis atât să elibereze bugetele îngheţate în ultimii doi ani, cât şi să investească în calitatea spaţiilor de lucru pentru a accelera întoarcerea angajaţilor la birou. Criza regională, inflaţia şi spectrul recesiunii au afectat bugetele, desigur, dar chiar şi aşa investiţiile în calitate, sustenabilitate şi wellbeing au crescut semnificativ. În plus, anul acesta, câteva companii mari au decis să reamenajeze, valoarea marilor proiecte fiind dublă practic faţă de anii trecuţi”, a mai declarat Horaţiu Didea.

Workspace Studio este distribuitor de mobilier de birou şi produse arhitecturale de înaltă calitate şi ergonomie şi CertifiedDealer unic al MillerKnoll în România.

Grupul Workspace Studio, din care fac parte companiile Workspace Studio şi Allspace Interiors, specializate în soluţii ergonomice de amenajare turn key a birourilor, a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.