Lasselsberg Ceramics România, deţinătorul brandului Cesarom, producător de gresie şi faianţă, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 158 milioane lei, mai mare cu 20% faţă de anul anterior, estimând o creştere uşoară pentru acest an, şi şi-a planificat investiţii de 9 milioane lei în acest an, în mărirea capacităţilor de producţie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Lasselsberger Ceramics România, unicul producător local de plăci ceramice şi deţinător al brandului Cesarom, anticipează menţinerea tendinţei de creştere a business-ului şi în acest an, precum şi creşterea exporturilor, valoarea acestora urmând să reprezinte 10% din cifra de afaceri a grupului. Estimările au la bază investiţii de peste 9 milioane de lei, acestea urmând a fi direcţionate în mărirea capacităţilor de producţie şi calitatea acesteia”, anunţă compania.

Pe o piaţă estimată la un volum de 32 milioane mp, brandul Cesarom este lider, cu o cotă de piaţă de 20%.

”În 2019, grupul de companii format din Sanex şi Lasselberger a înregistrat o creştere de 20% a cifrei de afaceri, ajungând la 158 milioane lei, şi estimează o majorare uşoară şi pentru anul curent, precum şi o redresare a profitului, după ce în 2019 acesta a fost impactat cu 8,5 milioane lei, pe fondul OUG 114/2018, ce a determinat în principal creşterea preţurilor la serviciile de energie”, precizează compania.

Având în vedere evenimentele din ultima perioadă, reprezentanţii companiei afirmă că piaţa locală de plăci ceramice ar putea să înregistreze un declin de până la 10-15%, comparativ cu 2019. Astfel, în 2020, piaţa ar putea ajunge, în acest scenariu, la un volum de circa 31-32 milioane mp.

”Criza pandemică a creat însă un avantaj competitiv pentru noi, în calitate de producător autohton. Românii au început să devină tot mai conştienţi de faptul că produsele fabricate în România sunt la fel de atractive din punct de vedere calitativ şi estetic, comparabile cu orice produs de import. Acum suntem, probabil, mai sensibili decât oricând faţă de produsele fabricate în România”, a declarat Petrişor Grindeanu, director general Sanex.

Pentru 2020, compania şi-a planificat un buget de peste 9 milioane lei, prin care va continua să investească în automatizarea şi eficientizarea procesului de fabricaţie, pe toate liniile de producţie din fabrica Sanex. Prin aceste măsuri, compania vizează creşterea productivităţii şi a calităţii, crearea de noi produse, cât şi scăderea consumului de energie din unitatea de producţie.

”În ultimii ani, au fost realizate investiţii importante în liniile de producţie şi în echipamente mai performante atât pentru producţia efectivă a biscuitului ceramic, cât şi în decorarea acestuia – fie aceasta o decorare 100% digitală, ori cu efecte speciale şi aplicaţii din materiale preţioase precum platină sau aur. În urma acestor investiţii, jumătate din liniile de producţie din fabrica Sanex sunt de ultimă generaţie -  automatizate şi robotizate. Totodată, alocăm o atenţie deosebită plăcilor de formate mari, segment pe care se înregistrează o creştere din ce în ce mai mare”, a adăugat reprezentantul companiei.

Cu o producţie anuală de 8 milioane de metri pătraţi de gresie şi faianţă, fabrica Sanex din Cluj a exportat anul trecut în ţări precum Austria, Bulgaria, Cehia, Islanda, Republica Moldova, Suedia şi Ungaria, exporturile generând circa 5% din valoarea cifrei de afaceri. Pentru anul în curs, compania anticipează dublarea acestei valori, creşterea datorându-se atât majorării volumelor trimise peste hotare, cât şi extinderii portofoliului cu noi pieţe.

În ceea ce priveşte activitatea din acest an, compania a lansat pe piaţă 25 de noi colecţii de gresie şi faianţă Cesarom, iar planurile pentru a doua jumătate a anului vizează lansarea de alte câteva noi produse. Pentru 2021, compania a început deja procesul de dezvoltare şi prototipare a noilor colecţii, ce urmează a fi lansate pe piaţă la începutul anului viitor.

Cesarom, liderul pieţei româneşti de gresie şi faianţă, se produce la fabrica Sanex SA din Cluj-Napoca, companie care a devenit, începând cu anul 2004, membră a grupului austriac Lasselsberger GmbH, lider în producţia europeană de plăci ceramice (gresie, faianţă şi decoruri ceramice).

În prezent, capacitatea totală de producţie din cadrul fabricii Sanex SA din Cluj-Napoca se ridică la peste 8 milioane de metri pătraţi anual.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.