Gigantul finlandez de telecomunicaţii Nokia a anunţat joi un profit operaţional pentru primul trimestru care a fost sub aşteptările pieţei, de 479 de milioane de euro (524,94 milioane de dolari), în scădere de la 583 de milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut, informaţie care a dus la scăderea acţiunilor Nokia cu peste 8%, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cifra a fost, de asemenea, sub prognoza de 532,4 milioane de euro a analiştilor chestionaţi de Refinitiv.

Nokia a spus că marja sa brută comparabilă a scăzut, de asemenea, cu 0,300 puncte procentuale, de la 40,7%, la 37,7%.

Acest lucru a fost determinat de mixul regional şi unei contribuţii mai mici din partea Nokia Technologies, parţial legată de o opţiune de licenţă exercitată în T4 2022”, a spus Nokia într-un comunicat.

Nokia şi-a mărit vânzările nete cu 10%, până la 5,86 miliarde de euro, peste suma de 5,72 miliarde de euro estimată de analişti.

”Am văzut o schimbare în mixul nostru regional. Am avut o încetinire în America de Nord, dar am avut o creştere foarte puternică în India”, a declarat Pekka Lundmark, CEO Nokia, pentru CNBC.

Abordând reacţia negativă a preţului acţiunilor, Lundmark a spus că reflectă dezamăgirea în activitatea sa de licenţiere tehnologică şi un mix de venituri în schimbare la nivel regional. Acea parte a afacerii a avut o rată anuală de rulare de 1 miliard de euro, fiind sub ţinta Nokia de 1,4 până la 1,5 miliarde de euro.

”Afacerile cu infrastructura de reţea şi reţelele mobile se descurcă bine, aşa că vorbim cu adevărat despre afacerea de licenţiere tehnologică în care suntem aproape de [un] acord semnificativ cu Samsung în primul trimestru. Avem litigii în derulare cu [producătorii de smartphone-uri chinezi] Oppo şi Vivo”, a declarat Lundmark.

Nokia a înregistrat o încetinire a afacerii sale din America de Nord, potrivit Lundmark.

”A existat o epuizare destul de mare a stocurilor în America de Nord, deoarece investiţiile au fost foarte mari anul trecut. Clienţii noştri construiau inventar nesigur că vom putea livra, din cauza lipsei de componente, iar acum consumă o parte din acest inventar”, a spus Lundmark.

Cu toate acestea, afacerea Nokia în India a înregistrat o creştere considerabilă, datorită vânzărilor puternice ale echipamentelor sale 5G.

”Am avut o creştere foarte puternică în India. India a reprezentat 15% din vânzările noastre în T1, în timp ce a fost doar 5% anul trecut”, a spus Lundmark.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.