Dacia a înregistrat anul trecut cea mai mare cifră de afaceri de când a fost achiziţionată de către grupul Renault, 20,77 miliarde lei (4,6 miliarde euro), cu 8,35% mai mult decât în 2015, pe fondul unui avans al exporturilor şi al cererii crescute pentru modelul Duster, potrivit rezultatelor publicate miercuri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Anul trecut, profitul brut şi profitul din exploatare au crescut, potrivit directorul financiar în cadrul grupului Renault România, Liviu Bocşaru. ”În 2016, rezultatul înainte de impozitare a atins 506 milioane de lei (peste 111 milioane de euro), în creştere faţă de 2015, acesta fiind generat de un rezultat de exploatare pozitiv de 532 milioane de lei (+ 15% vs. 2015) şi de un rezultat financiar negativ de -27 milioane de lei, în mare măsură, legat de impactul defavorabil al cursului de schimb”, a declarat Bocşaru.

Profitul net al companiei a crescut cu 2% anul trecut, până la 457 milioane lei. Potrivit directorului financiar, există două explicaţii pentru această evoluţie. ”În primul rând, avem un mix al modelelor din gama Dacia care s-a schimbat în favoarea Duster, un vehicul excepţional, foarte cerut de piaţă. Aşadar, am fost obligaţi, datorită cererii, să mărim producţia pentru acest model. În al doilea rând, am avut o producţie importantă a componentelor cerute de către alte uzine ale Grupului Renault, care fabrică gama Global Access. Mă refer la componentele de vehicule SKD care şi-au dublat volumul, la motoare, şasiuri şi piese de schimb, produse pe platforma de la Mioveni”, a explicat Bocşaru. Directorul financiar susţine că avansul cifrei de afaceri în 2016 a fost impulsionat aât de importuri, cât şi de exporturi. Exportul a ajuns să reprezinte 90% din cifra de afaceri, în contextul unei cereri crescute pe pieţele din Europa, Africa şi Asia. ”Cât priveşte piaţa din România, chiar dacă s-a înregistrat o creştere faţă de 2015, aceasta rămâne în continuare la mai putin de 40% - 50% faţă de anii dinainte de criza din 2008 şi încă foarte jos versus potenţialul său, având în vedere rata de motorizare a clienţilor din România. În plus, piaţa locală a vehiculelor noi este astăzi mult afectată de vehiculele de ocazie importate, care nu sunt deloc fiscalizate”, a afirmat Bocşaru

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
12 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

Înmatriculările de autoturisme noi în România au înregistrat în primul trimestru a doua mare creştere din Uniunea Europeană după cea din Grecia, de 27,5%, la 22.276 de unităţi, avansul fiind de peste trei ori ori mai mare faţă de cel comunitar, de 8,4%, în timp ce livrările Dacia au urcat la nivelul UE cu 9,4%, la 109.060 de unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,6%.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.