Atacurile asupra navelor de către militanţii Houthi susţinuţi de Iran în Yemen au perturbat comerţul internaţional pe cea mai scurtă rută de transport maritim dintre Europa şi Asia. Atacurile, care vizează o rută care reprezintă aproximativ 15% din traficul maritim mondial, au determinat mai multe companii de transport maritim să-şi redirecţioneze navele. Mai jos sunt răspunsurile unor companii la aceste tulburări, potrivit Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

 AUTO

 GEELY

Al doilea mare producător auto din China după vânzări a declarat pe 22 decembrie că vânzările sale de vehicule electrice vor fi probabil afectate de o întârziere a livrărilor.

MICHELIN

Patru fabrici din Spania deţinute de producătorul francez de anvelope şi-au oprit producţia în perioada 20-21 ianuarie din cauza întârzierilor în livrarea materiilor prime.

SUZUKI

Fabrica sa de producţie din Ungaria a reluat producţia pe 22 ianuarie, aşa cum era planificat, după o oprire din 15 ianuarie din cauza întârzierilor în sosirea motoarelor de fabricaţie japoneză. Compania a spus că rutele de transport maritim au fost modificate pentru a trece prin Africa, ceea ce ar putea afecta preţurile.

TESLA

Producătorul de vehicule electrice din SUA va suspenda cea mai mare parte a producţiei de maşini la fabrica sa de lângă Berlin, în perioada 29 ianuarie - 11 februarie, din cauza lipsei de componente provocată de schimbările rutelor de transport.

VOLVO CARS

Producătorul suedez de automobile a declarat pe 12 ianuarie că va opri producţia la fabrica sa din Belgia timp de trei zile. din cauza întârzierilor.

ENERGIE

BP

Pe 18 decembrie, grupul petrolier britanic a declarat că a întrerupt temporar toate tranzitele prin Marea Roşie.

ECHINOR

Compania a anunţat pe 18 decembrie că a redirecţionat navele care se îndreptau spre Marea Roşie.

EDISON

CEO-ul grupului energetic a declarat pe 25 ianuarie că începe să experimenteze o încetinire a aprovizionării cu gaze naturale lichefiate (GNL) din Qatar.

QATARENERG

Al doilea cel mai mare exportator de GNL din lume a încetat să mai trimită tancuri petroliere prin Marea Roşie, deşi producţia continuă, a declarat pentru Reuters o sursă cu informaţii directe despre acest subiect, pe 15 ianuarie.

SHELL

Compania petrolieră britanică a suspendat pe termen nelimitat toate transporturile prin Marea Roşie, a scris Wall Street Journal pe 16 ianuarie. Shell a refuzat să comenteze.

VALERO ENERGY

Rafinăria americană a declarat pe 25 ianuarie că atacurile la Marea Roşie au dus la o creştere a tarifelor de transport pentru ţiţei.

LOGISTICĂ

DHL

Compania germană de logistică, care nu operează nave, dar le foloseşte pentru a transporta containere, şi-a sfătuit pe 8 ianuarie clienţii să analizeze îndeaproape modul în care gestionează stocurile.

FEDEX

Gigantul american de livrare de colete a declarat pe 14 ianuarie că nu a văzut o schimbare prea mare către transportul aerian din cauza perturbărilor din Marea Roşie.

RETAILERI

DANONE

Grupul alimentar francez a declarat în decembrie că majoritatea transporturilor sale au fost deviate, mărind timpul de tranzit.

În cazul în care situaţia durează peste 2-3 luni, Danone va activa planuri de atenuare, inclusiv utilizarea rutelor alternative, a spus purtătorul de cuvânt al acesteia.

IKEA

Retailerul de mobilă a spus pe 15 ianuarie că menţine scăderile planificate de preţ, în ciuda costurilor crescute, şi are suficiente stocuri pentru a absorbi orice şoc din lanţul de aprovizionare.

MARKS & SPENCER

CEO-ul retailerului britanic a declarat pe 11 ianuarie că compania se aşteaptă la o uşoară întârziere în livrările de îmbrăcăminte şi la domiciliu, din cauza întreruperilor transporturilor.

NEXT

Pe 4 ianuarie, CEO-ul retailerului britanic de îmbrăcăminte a declarat că creşterea vânzărilor ar fi probabil moderată dacă perturbările vor continua până în 2024.

PEPCO

Proprietarul Poundland a avertizat pe 18 ianuarie că aprovizionarea sa ar putea fi afectată în lunile următoare, dacă întreruperile transporturilor continuă.

PRIMARK

Directorul financiar al Associated British Foods a declarat pe 23 ianuarie că Primark face faţă perturbărilor prin ajustarea timpilor şi a fluxului de stocuri.

SAINSBURY'S

”Ne asigurăm că planificăm secvenţierea produselor din Asia Pacific, astfel încât să obţinem produsele în ordinea corectă”, a spus CEO-ul companiei, adăugând că contractele pe termen lung cu expeditorii ”atenuează pe cât posibil orice impact asupra costurilor”.

TARGET

Retailerul din SUA se confruntă cu unele întreruperi ale livrărilor din India şi Pakistan, a declarat o sursă familiarizată cu chestiunea pe 12 ianuarie, numind efectul ”minor” în general.

TRACTOR SUPPLY

Livrările pentru retailerul din SUA au fost amânate de la două la peste 20 de zile, a declarat operatorul şef al lanţului de aprovizionare al companiei, pe 12 ianuarie.

WILLIAMS-SONOMA

Proprietarul Pottery Barn redirecţionează transporturile şi lucrează la planuri de urgenţă, a declarat CEO-ul acestuia pentru CNBC, pe 24 ianuarie.

ALTE COMPANII

GRUPUL BHP

Gigantul minier australian a declarat pe 25 ianuarie că întreruperile îi forţează pe unii dintre furnizorii săi de servicii de transport de marfă să adopte rute alternative, cum ar fi Capul Bunei Speranţe din Africa.

ELECTROLUX

Producătorul suedez de electrocasnice a înfiinţat un grup de lucru pentru a găsi rute alternative sau pentru a identifica livrările prioritare pentru a încerca să evite întreruperile. Deocamdată vede un impact limitat asupra livrărilor.

ESSITY

Producătorul de mărci precum Libresse şi TENA a declarat că rămâne în contact cu furnizorii afectaţi pentru a asigura fluxul continuu de mărfuri. Pe 25 ianuarie, CEO-ul său a declarat că a văzut un impact negativ asupra costurilor sale de transport, dar nu a putut specifica la ce va însemna acel impact.

EVONIK

Producătorul de produse chimice de specialitate a spus că este afectat de ”modificări şi întârzieri de rută cu un preaviz scurt” şi că încearcă să atenueze impactul comandând mai devreme şi trecând la transportul aerian, acolo unde este posibil.

GECHEM GMBH & CO KG

Producătorul german de produse chimice a declarat că a scăzut producţia de maşini de spălat vase şi tablete de toaletă, ca urmare a întârzierilor.

KONE

Producătorul finlandez de lifturi a spus că situaţia poate întârzia, în unele cazuri, expediţiile, dar majoritatea livrărilor clienţilor săi ar trebui să respecte programul.

Kone a spus că s-a pregătit pentru întreruperi căutând metode şi rute alternative de livrare.

LEVI STRAUSS & CO

Producătorul de produse denim se confruntă cu întârzieri de 10 până la 14 zile în timpul de tranzit, ca urmare a perturbărilor continue ale transportului la Marea Roşie. Compania a mutat unele transporturi americane către Coasta de Vest, evitând Marea Roşie şi Canalul Suez.

LOGITECH

CEO-ul producătorului de periferice pentru computere a declarat, pe 23 ianuarie, că marjele de profit vor fi afectate de costuri mai mari de transport din cauza crizei Mării Roşii.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.